کسب مقام سومی هیأت اسکواش استان در فصل بهار

نایب رییس هیات اسکواش خراسان رضوی از کسب مقام سومی این هیات در کشور در مسابقات بهاره خبر داد.

غلامحسن اصغری اظهار کرد: هفته گذشته در مسابقات همگانی کشوری اسکواش در کشور مقام اول را به دست آوردیم و در مسابقات قهرمانی رتبه هفتم را کسب کردیم که در مجموع در این سری از مسابقات فصل بهار رتبه سوم کشوری را به دست آوردیم.

وی افزود: در حال حاضر اسکواش در مشهد از لحاظ امکانات و سالن وضعیت خوبی  دارد و با پیگیری‌هایی که در اداره کل ورزش و جوانان انجام شده، این هیات به میزان یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار رسیده است.

اصغری خاطرنشان کرد: مجموعه سجاد در مشهد با یک سالن اختصاصی و چهار کرت، مجموعه ورزشی آستان قدس، هتل پارس و مجتمع مسکونی آسمان دارای سالن‌های اختصاصی برای اسکوواش هستند.

وی یادآور شد: اما متاسفانه وضعیت این هیات در شهرستان‌ها زیاد خوب نیست و تنها در شهرستان‌هایی مانند چناران، طرقبه و نیشابور با نصب دیواره در سالن، تنها در بحث آموزش پیشرفت کرده‌اند.

نایب رییس هیات اسکواش خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 115 نفر به عنوان بیمه‌شده در این هیات حضور فعال دارند، عنوان کرد: در گذشته استقبال و فعالیت زنان در این رشته ورزشی بیش از مردان بود اما با انجام برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از قبیل دعوت مربی‌های مرد پاکستانی، استقبال آقایان نیز از این رشته ورزشی افزایش یافت.

وی در خصوص تعداد افراد ملی‌پوش در این هیات خاطرنشان کرد: سال گذشته در طرح استعدادیابی برای رده‌های سنی 7 تا 10 سال در مدارس مشهد مسابقه‌ای برگزار شد که طی آن از 60 نفر با 10 جلسه آموزش رایگان، 15 نفر انتخاب شدند. از این تعداد سه نفر به مسابقات کشوری راه یافتند که یک نفر از آنان در سال جاری توانست رتبه دوم کشور را کسب کند.

اصغری ادامه داد: این یک نفر به مسابقات راه یافته اما هنوز نتوانسته وارد تیم شود. 14 تیر نیز مسابقات کشوری رده جوانان نیز در اراک برگزار می‌شود که شش نفر در بخش آقایان از هیات اسکواش استان در این مسابقات شرکت می‌کنند و اطمینان داریم که در این مسابقات صاحب مدال طلا خواهیم‌شد.

وی یادآور شد: هفته آینده نیز مسابقات کشوری دختران در اصفهان برگزار می‌شود و اسکواش‌کاران مشهدی نیز در این رقابت‌ها شرکت خواهندکرد.فراموش نکنید که این افراد در مرحله استعدادیابی‌اند و نباید توقع زیادی از این ورزشکاران داشته‌باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *