فشارها بر روحانی خللی در آغار به کار دولت دوازدهم ایجاد نمی‎کند

یک عضو فراکسیون امید گفت: فشارها بر روحانی خللی در آغار به کار دولت دوازدهم ایجاد نمی‎کند.

عبدالله حاتمیان با بیان اینکه آزادی بیان و مردم‌سالاری ظرفیت می‌خواهد، اظهار کرد: اینکه یک گروه تعلیم ندیده یا جمعیتی که برای هتک حرمت مزدی می‌گیرند یا از بیانات رهبری همچون «آتش به اختیار» سوء استفاده و از چنین تعابیری برای هنجارشکنی، بی‌حرمتی و هتاکی استفاده می‌کنند، کاملا برخلاف قوانین حکومت‌های دموکراسی و مردم‌سالاری است.

وی ادامه داد: این‌ها نه‌نتها باعث توسعه کشور نخواهد شد بلکه یکسری تقابل‌های اجتماعی را ایجاد خواهد کرد، نظم و امنیت اجتماع را زیر سئوال خواهد برد و این اقدامات برخلاف شان یک ایرانی‌ است.

حاتمیان با اشاره به لزوم ورود جدی قوه‌ی قضائیه به این موارد، تصریح کرد: قوه‌ی قضائیه باید برخورد مناسبی داشته باشد و قانون را اجرا کند، به‌ویژه در مسائلی که عده‌ای شان کشور را در عرصه بین‌المللی زیر سوال می‌برند، زیرا بحث برخورد یک نفر با یک نفر نیست، بحث برخورد با کسانی است که آبروی نظام و کشور را می‌برند.

وی افزود: اقدامات این‌چنینی را شدیدا محکوم می‌کنیم و از قوه‌ی قضائیه هم می‌خواهیم که ورود کند و از این رفتارها جلوگیری کند، قانون باید آنقدر استوار و محکم باشد که مردم در سایه قانون بتوانند با هم در اجتماع زندگی کند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل این اتفاقات خارج نشدن برخی از تب انتخابات است، خاطرنشان کرد: در حالی که تب و جو و شور انتخابات مربوط به دوره انتخابات است اما برخی همچنان در فضای انتخابات باقی مانده‌اند و نمی‌توانند با شکست کاندیدای خود کنار آمده و قبول کنند که کاندیدای رقیب نماینده اکثریت ملت است.

وی با اشاره به اینکه برخی نیز در پی سوء استفاده از این فضا هستند، عنوان کرد: این اقدامات کشور را یک کشور ناهنجار نشان خواهد داد، هنگامی که یک سرمایه‌دار خارجی این فضا را ببیند که رییس‌جمهور در این کشور اعتبار ندارد، هرکسی هرروز بلند می‌شود و به رییس جمهور توهین می‌کند و اتفاقی که در حمله به سفارت عربستان شاهد آن بودیم، رفتارهای ابلهانه‌ای که بر خلاف شئونات دیپلماتیک، مردم‌سالاری و قانون است، شان کشور را پایین آورده و کشور را بی‌سامان نشان می‌دهد.

حاتمیان با بیان اینکه این اقدامات هرگز باعث مشکل در آغار به کار دولت دوازدهم نخواهد شد، بیان کرد: این افراد با چنین اقداماتی تنها خودشان را سبک می‌کنند، این رفتارهای بچه‌گانه که در داخل انجام می‌شود و این تنش‌هایی که از بیرون بر ما تحمیل می‌شود رفتارهای کوچکی است که در عرصه کشور تاثیری ندارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *