پناهی برای زنان معتاد!

اولین مرکز گذری زنان آسیب‌دیده در جهت کاهش آسیب و مصرف مواد مخدر در مشهد افتتاح شد.
فیروزه جعفری، در حاشیه مراسم گشایش نخستین مرکز گذری، کاهش آسیب زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شیوع اعتیاد در بین زنان کمتر از یک درصد و حدود 6 دهم درصد است.
وی ادامه داد: میانگین سنی زنان معتاد نیز بین 25 تا 40 سال بوده که تغییری نکرده و توجه به حوزه زنان معتاد در سال‌های اخیر افزایش یافته، بر همین اساس مراکز تخصصی متعددی در سراسر کشور برای درمان و مشاوره روانشناسی به زنان معتاد راه اندازی شده‌اند.
وی میزان معتادان کل کشور را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: زنان حدود ۱۰ درصد از جمعیت مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کشور را تشکیل می دهند.
مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در امور زنان و خانواده ادامه داد: دستاوردهای پیشگیری و کنترل مواد مخدر در حوزه زنان در سال‌های گذشته در کشور مثبت بوده و تشکیل کمیته زنان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می‌رود.
جعفری با ابراز نگرانی از شیوع مصرف مواد مخدر در میان زنان جهان، متذکر شد: سن شروع اعتیاد در جهان در حال کاهش است و شیوع مصرف این مواد در قشر تحصیل کرده را نیز شاهد هستیم.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری درمان اعتیاد، یادآور شد: نقش بارز و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری و درمان اعتیاد موثر است و این سازمان‌ها پیشرو و یاور دستگاه‌های دولتی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر هستند.
مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد: راه‌اندازی مراکز درمان اعتیاد در استان‌های پرجمعیت، ایجاد مراکز گذری کاهش آسیب اعتیاد ویژه زنان و راه‌اندازی مراکز درمانی سرپایی و مراکز اقامتی ویژه زنان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

جعفری با اشاره به افتتاح نخستین مرکز گذری کاهش آسیب زنان در مشهد، اظهار کرد: برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت این مرکز، سالیانه حدود ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *