همایش بین المللی رادیو و تلویزیون فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های مشهد 2017 است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری نهمین همایش بین‌المللی رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های رویداد مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

سید سعید سرابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 220 شبکه در اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام عضو هستند لذا برگزاری این همایش می‌تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون هم‌افزایی و همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در خصوص برگزاری همایش رادیو و تلویزیون با محوریت مشهد 2017 شکل گرفته و تاکنون حضور 200 شبکه از اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام از 36 کشور اسلامی در این همایش قطعی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همایش بین‌المللی رادیو و تلویزیون از دهم تا 14 تیر ماه آتی با همکاری دستگاه‌های مختلف در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود. این همایش بزرگترین رویداد رسانه‌ای در جهان اسلام و یکی از اهداف اصلی آیسسکو معرفی ظرفیت‌های شهری است لذا این همایش نقش بسیار مهمی در همین زمینه ایفا می‌کند.

وی به رویداد مشهد 2017 نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع 170 رویداد بین المللی برای مشهد 2017 پیش بینی شده که برخی اجرا گردیده و بخشی دیگر در حال اجراست. برگزاری همایش رادیو تلویزیونهای جهان اسلام از جمله همین برنامه ها است.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان همکاری اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

مراسم افتتاح رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام پنجم بهمن ماه پارسال با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *