مهر «علی‌الحساب» بر دفترچه سپرده‌گذاران «کاسپین» و «آرمان»

نماینده مشهد و کلات در مجلس از تصمیم بانک مرکزی برای زدن مُهر «علی الحساب» در دفترچه‌های جدید سپرده‌گذاران کاسپین و آرمان با هدف اطمینان خاطر یافتن آن نسبت به دریافت مابقی پول‌هایشان پس از فروش کامل اموال خبر داد.
رضا شیران با اشاره به پیگیری این کمیسیون در زمینه وضعیت سپرده‌های مردم در مؤسسات مالی ـ اعتباری به‌ویژه کاسپین و آرمان گفت: آنچه مشهود است این است که بانک مرکزی که وظیفه نظارت بر مؤسسات مالی و اعتباری را برعهده دارد،‌ در وقت لزوم، این نظارت را به‌طور دقیق انجام نداده است.
شیران در این باره گفت: تصمیمی که در این باره اتخاذ شده این است که وجوه نقدی در اندازه‌های مبالغ 10 میلیون، 20 میلیون و 50 میلیون به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود، اما ایرادی که دارد این است که از سال 94 به این سپرده‌ها سودی تعلق نمی‌گیرد و آن سودی که پرداخت شده را از اصل سپرده کم می‌کنند و وجوهی را به سپرده‌گذاران می‌دهند.
وی تصریح کرد: این در حقیقت ایراد جدی، شکلی و قانونی دارد، چراکه در برگه‌های سپرده‌گذاری نیز ذکر شده است، آنچه پرداخت می‌شود به‌صورت علی‌الحساب است و الا بحث ربا پیش می‌آید.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی از این مؤسسات سپرده‌ها را از مردم گرفته و ملک خریده و یا به کارخانه‌ای تسهیلات داده‌اند و موعد آن هم نرسیده است، پس احتمالاً کمبود مالی ندارند، بلکه کمبود وجه نقد دارند.

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *