مشهد نیازمند شورای شهری دیپلمات است

رئیس کانون کارفرمایی صنایع خراسان رضوی گفت: . شهر نیاز به یک شورای دیپلمات دارد و نه یک شورای سیاسی. شورایی که با تعامل، گفت و گو، احترام و درک متقابل و استفاده از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بتواند شهر را به نمود حقیقی آن برساند.

محسن شرکا در گفت و گو با خبرنگار اتفاقیه افزود: در طرح جامع شهر مشهد باید تمامی نیازهای شهر دیده شود نه این که به شهر فروشی بدون در نظر گرفتن آیندگان روی بیاوریم.

وی درباره جایگاه شورای شهر تاکید کرد: پارلمان‌های محلی و شوراهای شهر به این دلیل تشکیل شد تا مسائل هر منطقه را در تمام ابعاد، همان شورا بررسی و مرتفع کند. این شورا نباید سیاست‌زده می‌شد، اما متاسفانه به جای این که بیشتر به دنبال حل مسائل و مشکلات با راهکارهای اجتماعی و اقتصادی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار و غیره باشند، شورای شهر بیشتر سمت و سوی سیاسی به خود گرفت در صورتی که شورای شهر یک شورای اجرایی و اجتماعی است که باید نیازهای شهر را تدبیر کند.

 

گریز 4 ساله سرمایه از مشهد

شرکا با اشاره به مشکلاتی در پروژه‌های بزرگ شهری؛  پدیده، منطقه ثامن و پروژه‌های بزرگ دیگر در گوشه و کنار مشهد بیان کرد: ما در مشهد گریز سرمایه را در چهار سال گذشته داشته‌ایم. یک بار برای همیشه باید طرح آمایش شهر را تهیه کنیم؛ در طرح جامع شهر مشهد باید تمامی نیازهای شهر دیده شود نه این که به شهر فروشی بدون در نظر گرفتن آیندگان روی بیاوریم.

 

شهر، نیاز به شورایی دیپلمات دارد

رئیس کانون کارفرمایی صنایع خراسان رضوی گفت: برای آینده ما شورایی می‌خواهیم که فراتر از مسائل سیاسی بیاندیشد. مسائل اجتماعی، فرهنگی و رفاهی باید در اولویت‌های شورای آینده باشد.

شرکا افزود: این شورای شهر است که باید مسائل حاشیه نشینی، کسب و کار، اشتغال و رشد بی رویه شهر را تدبیر کند؛ جایگاه حل و فصل مسائل کلان شهر در شورا است و اگر شورای شهر آن جایگاه و کارکردی که باید را می‌داشت، امروز شاید شاهد این رشد بی رویه شهر نمی‌بودیم.

 

رفاه، نشاط و شادابی را برگردانیم

وی با بیان اینکه خدماتی که زائر در زمینه‌های اسکان، رفاه و ماندگاری دریافت می‌کند مناسب نیست ادامه داد: به عنوان مثال وضعیت منطقه توس به گونه‌‌ای است که چیزی برای زائر و مردم در آن جا ایجاد نشده است.

رئیس کانون کارفرمایی صنایع خراسان رضوی افزود: وجود حرم مطهر امام رضا(ع) بزرگترین ثروتی است که در قلب مشهد قرار گرفته است که از تمام جهان افراد را به خود جذب می‌کند اما سوال این است که از این فرصت چه استفاده‌ای کرده‌ایم تا رفاه عمومی و نشاط و شادابی را به جامعه برگردانیم.

شرکا گفت: ما برای شورای شهر نیاز داریم تا افرادی که در آن جا قرار گرفته‌اند اهل مشاوره باشند و با اهل خرد و آگاهان هر حوزه در هر حرکت خرد و کلان مشورت کنند.

 

انسیه علویون

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *