لزوم به حرکت در‌آوردن چرخه اقتصاد گردشگری در شهرستان نیشابور

با حضور معاون استاندار و فرماندار نیشابور، نخستین جلسه ی کارگروه گردشگری شهرستان در سال جاری برگزار شد.
سعید شیبانی در این جلسه با اشاره به پیشینه تاریخی، جاذبه های طبیعی و ظرفیت های بالقوه نیشابور در حوزه ی گردشگری، بر اهتمام جدی مسئولان ادارت در به حرکت در اوردن چرخه ی اقتصاد گردشگری تاکید کرد.
وی با بیان این که استفاده از ظرفیت گردشگری، راه برون رفت از وضعیت اقتصادی حال حاضر نیشابور است؛ افزود: دستاورد کارگروه گردشگری، بایستی خروج از وضعیت فعلی و حرکت بسوی وضعیت مطلوب باشد.
فرماندار نیشابور گفت: کارگروه بایستی با ایجاد هم افزایی، تعامل، همفکری و وحدت رویه میان ادارات ذیربط، جذب سرمایه گذاری و از میان برداشتن موانعی همچون بروکراسی اداری؛ تمامی توان و تلاش خود را در رسیدن به وضعیت مطلوب و رونق گردشگری و به تبع آن رونق اقتصادی شهرستان به کار گیرد.
شیبانی تصریح کرد: وجود جاذبه های بصری در کنار اطلاع رسانی مناسب، ایجاد نظم و زیبایی در مبلمان شهری، استفاده از خلاقیت و  نوآوری در خدمات و تامین سلیقه های متفاوت و متنوع گردشگران از دیگر مواردی است که توسعه گردشگری را به دنبال دارد.
شایان ذکر است؛ این جلسه با محوریت پیگیری مصوبات سال گذشته و نیز ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته برگزار شد، که اعضای کارگروه به بیان اقدامات خود در حوزه گردشگری بر اساس مصوبات سال 95 و ذکر موانع و مشکلات موجود در این حوزه پرداختند.
گفتنی است؛ از جمله طرح های ارائه شده از سوی بخش خصوصی در این جلسه می توان به اتوبوس گردشگری سفیر فیروزه، تاکسی گردشگری، اپلیکیشن نیشابور گردی و سایت جامع گردشگری اشاره کرد.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *