فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را کوتاه و چابک می‌کنیم

منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی گفت: در کارگروه زیارت و گردشگری شورای شهر آتی، فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را کوتاه و چابک می‌کنیم.

محمدرضا حیدری در نشست خبری با موضوع چالش‌ها و موضوعات مرتبط با گردشگری و میزبانی در ایران که امروز 17 تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: در شورای شهر پنجم کارگروهی تحت عنوان کارگروه “زیارت و گردشگری” ایجاد می‌شود که جمعی از متخصصان و مسوولان در آن حضور دارند و خطوط کلی و راهبردهای حوزه گردشگری و زیارت را با نگاه به برنامه پنجم و همچنین با دیدگاه هم‌افزایی تدوین می‌کنند.

وی گفت: یکی از اولین موضوعات دارای اهمیت برای شورای شهر پنجم این است که اعضای شورا و نخبگان درباره مفهوم گردشگری و زیارت اجماع کنند که این دو در تضاد بایکدیگر یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم هستند، ما در حوزه گردشگری برای ایجاد امید برای فعالان این حوزه و رفع نگرانی آنها تلاش خواهیم کرد.

منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی با تاکید بر تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های حوزه گردشگری گفت: اگرچه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی این امر است اما ما نیز تلاش خواهیم کرد بین سازمان های مختلف هم‌افزایی به وجود بیاوریم.

وی گفت: مجموعه فرهنگی و تاریخی طوس یک سرمایه گردشگری و فرهنگی است، اما ما در طی سالهای گذشته نتوانستیم اقدام جدی در قبال طوس انجام دهیم.

رمارم خاطرنشان کرد: باتوجه به ورود سالانه بیش از 20 میلیون زائر به مشهد، ماهانه بیش از یک میلیون نفر به صورت مازاد از امکانات موجود در شهر بهره می‌گیرند، در حالی که مجاوران در مشهد بهای این خدمات را می‌دهند و ما در شورای شهر پنجم سندی را در حوزه گردشگری تدوین می‌کنیم که شورا مکلف است آن سند را در گردشگری دنبال کند.

منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی با بیان اینکه در کارگروه زیارت و گردشگری فرآیند سرمایه‌گذاری را در حوزه گردشگری کوتاه و چابک می‌کنیم، افزود: با توجه به این که این فرآیند، پیچیده و مشکل است ما در شورای شهر پنجم آمادگی این را داریم که به سرمایه‌گذاران این حوزه کمک جدی کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *