صادرات پوشاک مشهد به دو کشور اروپایی

مدیر طرح ملی تکاپو وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مشهد یکی از بزرگترین صنایع پوشاک کشور را دارد که محصولات آن به دو کشور اروپایی صادر می شوند.

رضا تازیکی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری مشهد، طرح توسعه پایدار را مهم‌ترین طرح اشتغال دولت دانست و اظهار کرد: این طرح که مصوب شورای عالی اشتغال و یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی می باشد باهدف  ایجاد ۶۶۰ هزار شغل در کشور اجرایی شده است.

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر با بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی مواجه هستیم افزود: در طرح اشتغال پایدار اعتقادی به واگذاری تسهیلات به متقاضیان نداریم چرا که معتقدیم اشتغال با تسهیلات صورت نمی‌گیرد و باید اقدامات در دو محور تقاضای نیروی کار و عرضه برنامه ریزی شود.

مدیر اجرایی طرح توسعه تکاپو با اشاره به اینکه این طرح در ۳۱ استان اجرا شده است گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ شغل در کشور ایجاد ایجاد شده که در این خصوص دستگاه‌های اجرایی هیچ همکاری نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی فقط مجوز وام می‌دهند در صورتی که در خارج از کشور دستگاه‌ها مداخله محور هستند.

تازیکی بیان کرد: تطابق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با بازار کار زیر ۱۰ درصد است و ۱۶۹ آموزشگاه خیاطی در مشهد داریم اما یک آموزشگاه آموزش پوشاک آقایان در کشور نداریم.

وی با تاکید به اینکه مشهد یکی از بزرگترین صنایع پوشاک کشور است که ۵۷ هزار نفر در این صنعت کار می‌کنند گفت: گردشگری زائر، پوشاک، زعفران، کفش، فرش دستباف و قطعات خودرو رسته‌هایی هستند که بیشترین میزان اشتغال در خراسان رضوی را ایجاد کرده اند.

مدیر اجرایی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار از فعالیت۵۳۰ هزار نفر در رسته پوشاک در کشور خبر داد و افزود: طبق آمار هر ایرانی ۱۸۵ دلار در سال صرف خرید پوشاک می‌کند که از این میزان تنها ۳۵ درصد پوشاک ایرانی است و مابقی قاچاق است.

وی از مشهد به عنوان دومین قطب پوشاک کشور نام برد و گفت: ۴۱ درصد سوغات مشهد پوشاک است و زعفران در رتبه بعدی کالای گردشگری قرار دارد.

تازیکی از قرارداد دو برند بین المللی با دو شرکت مشهدی خبر داد و گفت: شرکت سالارپوش و مهسا توس با دو برند ترکیه‌ای قرارداد بسته اند که طی آن محصولات آن‌ها صد درصد به کشور ترکیه و اوکراین صادر می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *