عزت اسلام در گرو اقتدا به امیرالمومنین(ع) است

یکی از مراجع تقلید گفت: عزت و عظمت اسلام در گرو اقتدا به امیرالمومنین حضرت علی(ع) و فرزندان گرانقدر ایشان است.

آیت الله جعفر سبحانی روز پنجشنبه در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در مشهد افزود: پیامبر اکرم(ص) عزت اسلام و مسلمین را در سایه تحقق 12 فریضه در جامعه می‌داند.
وی ادامه داد: این فریضه‌ها امام علی(ع) و فرزندان ایشان هستند. نهال اسلام توسط حضرت محمد مصطفی(ص) پایه‌گذاری شد اما با خون امام حسین(ع) قوام یافت و با تلاش‌ها و زحمات سایر امامان معصوم تناور شد.
این مرجع تقلید گفت: بعد از امام حسن و امام حسین، امام سجاد(ع) با دعاهای خود ما را با اسلام بیش از پیش آشنا ساخت و کتاب صحیفه سجادیه حضرت را می‌توان دومین کتاب مسلمانان بعد از قرآن کریم دانست.
وی افزود: امام محمدباقر(ع) به عنوان شکافنده دریای علوم توانست در دوره خود اسلام را دوباره احیا کند و نوشتن احادیث را که تا زمان حضرت ممنوع بود آغاز نمود و احادیث پیامبر مکرم اسلام را به مردم ارائه کرد.
آیت الله سبحانی ادامه داد: بعد از ایشان هم امام جعفر صادق(ع) سیره و نماد عملی اسلام در جامعه می‌شود و تقیه به حاشیه می‌رود و بیش از چهار هزار شاگرد در مکتب شیعه تربیت می‌کند. شاگردانی که مفسر، فقیه، محدث و یا متکلم بودند.
وی گفت: امام جعفر صادق(ع) حق عظیمی‌ بر گردن اسلام، مسلمین و به ویژه شیعه دارد و خدمات و تلاش‌های حضرت منجر به آن شد که شیعه نضج و قوت یابد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *