شورای گفتگو با نخبگان خراسان رضوی تشکیل می شود

رئیس بنیاد نخبگان استان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی دیدار کرد.
سید جواد حسینی در این دیدار گفت: این استان مهد علم و دانش بوده و هست لذا باید از ظرفیت فکری نخبگان برای حل مشکلات در بخش های مختلف استفاده کرد و در همین راستا شورای گفتگو با نخبگان خراسان رضوی تشکیل می شود.
وی افزود: نخبگان سرمایه های علمی و انسانی هستند و باید از ظرفیت آنان  در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  استفاده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به طرح گفتگوی نظام مند مردم و دولت در استان اشاره و خاطر نشان کرد: در راستای افزایش سرمایه ی اجتماعی و ارتباط نظام مند مردم با دولت طرح گفتگوی دولت با 22 قشر از مردم استان اجرایی شده است که نخبگان نیز یکی از اقشار مورد توجه در این طرح هستند.
حسینی سهم استان از اشتغال ایجاد شده در کشور طی سال گذشته را 16 درصد معادل 100 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته؛ در سال جاری این رقم به 160 هزار فرصت شغلی خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک 343 هزار و 23 نفر در خراسان رضوی جویای کار هستند که 48 درصد از این میزان را جوانان تشکیل می دهند لذا مسئولیت ما برای ایجاد شغل ویژه جوانان بسیار حایز اهمیت است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به طرح تکاپو در حوزه فناوری اطلاعات گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در قالب طرح تکاپو، امسال چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت می گیرد.
حسینی طرح تکاپو را از طرح های محوری دولت برای اشتغال  جوانان در سال 96 دانست که نیازمندی های قانونی آن در برنامه ششم توسعه و نیز قانون بودجه سال 96 دیده شده است.
وی افزود: با محوریت جهاد دانشگاهی استان، شناسایی فارغ التحصیلان توانمند ، احصای مجموعه ظرفیت های اشتغال استان و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان از طریق طرح هایی نظیر تکاپو در حال انجام است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه  با اشاره به راه اندازی مرکز رشد کارآفرینی در آموزش و پرورش گفت: در استان 870 هنرستان فنی حرفه ای با 65 هزار هنرجو بهترین فرصت برای تربیت کارآفرینان است که با ایجاد مرکز رشد کارآفرینی 65 هزار هنرجوی استان در فرایند رشد و کارافرینی قرار گرفته اند.
حسینی افزود: مرکز ملی نخبگان استان درراستای استفاده از ظرفیت نخبگان،توسعه کارآفرینی و شبکه سازی می تواند  به مرکز رشد کارآفرینی آموزش و پرورش کمک های علمی و فنی  زیادی ارائه نماید
شایان ذکر است؛ در ابتدای این جلسه دکتر احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان استان به ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته در حوزه نخبگان استان پرداخت.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *