دیدار استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان انرژی اتمی در مشهد

استاندار خراسان رضوی و معاون رئیس جمهور رئیس سازمان انرژی اتمی، با یکدیگر در مشهد مقدس دیدار و گفتگو کردند.
علی رضا رشیدیان در این دیدار گفت: قطب نمای حرکت در دولت تدبیر و امید فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری است.
وی با تاکید بر این که کارآمدی دولت در اجرای تصمیمات جلوه می کند، گفت: دولت تدبیر و امید در اتخاذ تدابیر و اجرایی کردن آن ها موفق عمل کرده و در بسیاری از شاخص های خدمت به مردم، رویکرد عملگرایانه داشته است.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اقدامات موفق دولت در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی،  به مدد اجرای سیاست های صحیح، تلاش و هم افزایی مردم و مسوولان در رده های مختلف مدیریتی حاصل شده است.
رشیدیان مهمترین اولویت سال جاری را حمایت از تولید و اشتغال مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اجرایی شدن برجام، زمینه ی تعامل با کشورهای دنیا و بومی سازی فناوری و تکنولوژی های نوین را فراهم کرد.
علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این دیدار گفت: شرایط کنونی ما بسیار مطلوب است و تاریخ می تواند ثابت کند؛ آن زمان می توان فهمید این ملت چه گام های بزرگ و با افتخاری آن هم به اعتبار هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب برداشته است.
وی ادامه داد: امروز بعد از قرن ها این ملت و انقلاب اسلامی دوباره در عصر حاضر، شیوه حکمرانی جدیدی به دنیا عرضه کرد. شیوه ای که نظام اسلامی بر آن بنا نهاده شده و عمود آن ولایت فقیه است که مشابه آن در هیچ جای دنیا دیده نشده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: طی 38 سال گذشته این نظام کارآیی خود را نشان داده و در بدترین شرایط، جنگ تحمیلی و فشار اقتصادی و تحریم های فلج کننده استوار ایستاده است حال آنکه کشورهای اطراف ما یک تلنگر خوردند و این شرایط بر آنها حاکم شده است.
معاون رئیس جمهور افزود: خلیج آبستن حوادث بزرگی است اما ملت ایران هشت سال در تنهایی بدون هیچ کمکی جنگید. جنگی که جنگ جهانی بود و شرق و غرب به صدام کمک می کردند و یک تفنگ نمی توانست بخرد و ساده ترین سلاح در داخل قابل تولید نبود.
وی ادامه داد: امروز به جایی رسیده ایم که می گویند موشک نسازید. آیا آن زمان تصور می شد با وجود همه محدودیت ها روزی ایران موشک بسازد و ماهواره ساخته و موفقیت آمیز آن را در مدار قرار دهد. در واقع این امر و این دیدگاه و پیام شروع چالش ما با غرب بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: این ملت دو ویژگی اصلی دارد که در انقلاب اسلامی نمود داشته است. امروز در انقلاب اسلامی بعد از پدیده حکمرانی جدید که این ملت به دنیا عرضه داشته در عین حال اندیشه پروری کرده است. امروز در حوزه ها و مراکز علمی و دانشگاهها نمود آن را شاهدیم.
معاون رئیس جمهور افزود: غرب می داند ما در بعد اقتصادی برایش رقیب نیستیم. علت چالش آن است که ما در مقابل نظامی ایستاده ایم که طی یکصد سال کارآیی خود را در جهان به رخ کشیده و امروز ملتی آمده که بر این نظام خدشه وارد نموده و می گوید نظام جهانی مردم پسند و مبتنی بر فطرت انسانی نیست و نظامی صرفا با بعد مادی و فاقد سایر ابعاد است.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *