روحانی اولین کسی بود که علیه «بنی‌صدر» موضع گرفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر روحانی اولین نفری بود که در نخستین مجلس شورای اسلامی علیه بنی صدر موضع گرفت و از طرفداران جدی شهید بهشتی در آن زمان به حساب می‌آمد.

مصطفی کواکبیان روز شنبه در جمع اعضای حزب مردم سالاری در نیشابور افزود: بر اساس تفکر شهید بهشتی، حزب به عنوان معبد به حساب می‌آید و افراد هر لحظه‌ای که برای مردم در حزب فعالیت می‌کنند نوعی عبادت به حساب می‌آید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون احزاب در کشور جا نیفتاده‌اند، خاطر نشان کرد: چون احزاب در کشور فعال نیستند امروز عنوان می‌شود که باید چند زن و حداقل یک نفر از اهل سنت در کابینه دولت حضور داشته باشند.
عضو شورای مرکزی خانه احزاب کشور اظهار کرد: مردم دارای هر سلیقه‌ای هستند باید وارد احزاب شوند و فعالیت خود را به صورت جدی در احزاب دنبال کنند.
کواکبیان یادآور شد: بعد از گذشته 40 سال، تعریف رجل سیاسی هنوز مشخص نیست. معلوم نیست که منظور قانون از مدیر و مدبر چه کسی است؟ تلاش کردیم در مجلس شورای اسلامی که نواقص قانون انتخابات رفع گردد اما از طرف شورای نگهبان اشکالاتی مطرح شده و این طرح به سرانجام نرسید.
وی اظهارکرد: انتخابات ریاست جمهوری دارای سه شاخص مشارکت حداکثری، امنیت و رقابت بود، که در نوع خود منحصر به فرد به حساب می‌آید.
کواکبیان یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از نهادها، حوزه‌های علمیه، مساجد دست به دست یکدیگر دادند تا شخص دیگری غیر از روحانی رئیس جمهور شود.
منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *