رضایی: از بانوان والیبالیست انتظار قهرمانی نداریم

مدیر خراسانی تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان گفت: در رقابت‌های قهرمانی آسیا- اقیانوسیه چین به دنبال کسب عنوان قهرمانی در مردان و نایب قهرمانی در زنان هستیم.

«هادی رضایی» درباره وضعیت تیم ملی والیبال نشسته اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه در هانگژو چین اظهار کرد: تیم ملی والیبال نشسته مردان و زنان در قالب دو تیم جداگانه شنبه‌ و یکشنبه شب سوم و چهارم تیر برای شرکت در این رقابت‌ها راهی چین خواهند شد که مسابقات به طور رسمی از ششم تیر آغاز  و تا ۱۲ ادامه خواهد داشت. البته برای آماده سازی تیم مردان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا برنامه خاصی نداشتیم و روند تمرینات بر مبنای تمرینات قبلی بود. زیرا در بازی‌های پارالمپیک ریو بعد از قهرمانی تیم والیبال نشسته مردان ما موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی هلند و بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شدیم. اما در تیم زنان ما باید در این تورنمنت هر دو سهمیه را کسب کنیم.

  • باید صدرصد سهمیه جهانی را در چین کسب کنیم

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر تصور می‌کنید در تیم ملی والیبال نشسته زنان ما سهمیه جهانی و بازی‌های پاراآسیایی اندونزی را در چین کسب کنیم، افزود: در این رقابت‌ها ۵ تیم از آسیا برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی سهمیه کسب می‌کنند که یکی از این تیم‌ها بدون تردید تیم ملی والیبال نشسته ماست. از سوی دیگر در مسابقات جهانی هلند نیز ۱۲ تیم در بخش زنان شرکت می‌کنند که ۳ سهمیه متعلق به آسیاست. بنابراین ما باید صدرصد سهمیه جهانی را در چین کسب کنیم تا مجوز حضور به مسابقات جهانی را بدست آوریم.

رضایی خاطرنشان کرد: البته انتظار ما از بانوان کسب سکوی قهرمانی نیست، اما براساس ارزیابی فنی، باید در فینال قرار بگیرند تا نایب قهرمان شوند. در این صورت ما می‌توانیم به هر دو سهمیه بازی‌های پاراآسیایی اندونزی و مسابقات جهانی هلند دست پیدا کنیم.

وی درباره تغییرات صورت گرفته در تیم ملی والیبال نشسته زنان و مردان بعد از پارالمپیک ریو گفت: در هر دو تیم جوانگرایی صورت گرفته و سعی کردیم از ۲۴ نفر اعزامی به چین ۸ والیبالیست جوان(۳نفر در مردان و ۵نفر زنان) به تیم اضافه کنیم تا با ترکیب خوب و آماده‌ای راهی چین شویم. بدون شک با چنین تغییراتی، آینده خوبی در انتظار تیم ملی والیبال نشسته زنان و مردان است.

  • در هلند عیار تیم ملی والیبال نشسته زنان مشخص می‌شود

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان تصریح کرد: چین مهم ترین تورنمنت برای زنان است تا با موفقیت در این رویداد مهم بتوانند استارت خود را برای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸اندونزی و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آغاز کنند. البته در مسابقات جهانی هلند عیار تیم ملی والیبال نشسته زنان مشخص خواهد شد که برای حضور در این دو رویداد مهم در چه شرایطی قرار دارند.

وی گفت: تیم ملی والیبال نشسته زنان مدت ۲ ماه است که بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو تشکیل شده و ۵۰درصد ترکیب اصلی این تیم تغییر پیدا کرده است. بنابراین اگر بتوانند در چین نایب قهرمان شوند، کار بزرگی انجام دادند و ما به اهداف خود دست پیدا کردیم.

رضایی در پایان همچنین درباره شانس احراز پست دبیر کلی کنفدراسیون والیبال معلولان آسیا برای دومین بار خاطرنشان کرد: انتخابات رییس، دبیرکل و مدیر مسابقات کنفدراسیون والیبال معلولان آسیا همزمان با برگزاری مسابقات آسیا – اقیانوسیه دهم تیر در چین برگزار می‌شود که من برای دومین بار برای دبیرکلی کاندیدا شدم. امیدوارم برای دومین بار بتوانم به این کرسی دست پیدا کنم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *