بازگرداندن 287 هزار متر مربع اراضی متصرفه غیر قانونی استان به بیت‌المال

بازرس کل خراسان رضوی گفت: بیش از 287 هزار و 23 متر مربع از اراضی که از ابتدای سال گذشته تا کنون به شکل غیر قانونی تصرف شده بود، با پیگیری سازمان بازرسی این استان به بیت المال بازگردانده شد.

حجت الاسلام حسن درویشیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سازمان بازرسی استان خراسان رضوی از ابتدای آغاز بحث پرداختهای نامتعارف و حقوق‌های نجومی نیز چهار میلیارد و 330 میلیون ریال از شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستای خراسان رضوی به بیت المال بازگردانده است.

وی تصریح کرد: پرداختهای حقوقی مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی کمتر از 100 میلیون ریال و عموماً بین 40 تا 50 میلیون ریال بوده است اما عمده پرداختهای نامتعارف دستگاه‌های اجرایی استان مربوط به بانک‌ها و شبکه بهداشت و درمان بوده است.

درویشیان با درخواست از رسانه‌ها برای رصد فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: در مدت دوره شورای چهارم در استان خراسان رضوی با مصوبات خلاف قانونی در این شوراها مواجه شدیم که تعدادی را از طریق خود شوراهای استان اصلاح کردیم که از آن جمله می‌توان به مصوبه ترمیم حقوق اشاره کرد.

وی اضافه کرد: سازمان بازرسی خراسان رضوی پرونده تعدادی از اعضای شوراهای شهر استان را به هیات حل اختلاف خراسان رضوی ارسال کرد که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها محکوم شدند. در این ارتباط 16 نفر از اعضای شوراهای اسلامی استان خراسان رضوی به مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف معرفی شده‌اند که از این تعداد پنج نفر محکومیت کیفری گرفته‌اند و 11 نفر هم در هیاتهای حل اختلاف محکوم شده‌اند.

بازرس کل استان خراسان رضوی گفت: سازمان بازرسی این استان برای مؤسسات مجاز و غیر مجاز مالی و اعتباری هم بازرسی تعریف کرد با این توضیح که این مؤسسات چون خصوصی‌اند نمی‌توان مثل بانک ملی به آن‌ها ورود کرد و تنها از منظر وظیفه بانک مرکزی و وظایفی که در این قبال وجود دارد به این موضوع وارد شدیم.

درویشیان ادامه داد: معتقدیم که حتی مؤسسات مالی اعتباری مجاز هم به شکل دقیق بازرسی نمی‌شوند و چه بسا که در آن‌ها پولشویی انجام می‌شود پس ساختار بانک مرکزی جمهوری اسلامی باید به گونه ای تغییر پیدا کند که امکان رصد این مؤسسات را داشته باشد.

وی افزود: سازمان بازرسی خراسان رضوی در سال 1395 تعداد 46 برنامه بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان، دو بازرسی فوق العاده و 168 بازرسی موردی انجام داده است و در سه ماهه سال 1396 نیز 23 مورد بازرسی برنامه ای توسط این سازمان در حال انجام است.

درویشیان خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم نیز در سال گذشته 101 نامه هشداری توسط سازمان بازرسی خراسان رضوی به دستگاه‌های مشمول قانون بازرسی ارسال شده است که این رقم در سه ماهه نخست امسال پنج مورد بوده است و بسیاری از این نامه‌ها مورد توجه واقع شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *