راه اندازی ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی طی هفته بهزیستی در استان

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی جلسه کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد.
سید جواد حسینی در این جلسه با بیان اینکه در هفته بهزیستی 145 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور به صورت متمرکز توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، گفت: 11 اورژانس اجتماعی در 11 شهرستان استان افتتاح خواهد شد.
وی افزود: با افتتاح این مراکز تعداد شهرستان‌هایی که دارای اورژانس اجتماعی می‌شوند از 9 به 20 شهرستان افزایش پیدا می‌کنند و تمام شهرستان‌های بالای 50 هزار نفر خراسان رضوی از اورژانس اجتماعی برخوردار می‌شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از بندهای برنامه ششم توسعه در خصوص بهزیستی توسعه اورژانس اجتماعی در  شهرستان‌های بالای 50 هزار نفر است که به زودی اجرایی خواهد شد.
حسینی با بیان این که کودک و حقوق کودکان از جمله مباحث جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ تصریح کرد: دستگاه های مسئول در این حوزه باید بر وظایف خود متمرکز شده و این کنوانسیون به عنوان هماهنگ کننده دستگاه ها، موانع احتمالی سر راه آنان را مرتفع خواهد ساخت.
وی گفت: تمرکز این کنوانسیون باید بر کودکان حاصل از طلاق، کودکان معتاد و حاصل از اعتیاد، کودکان لازم التعلیم، کودکان کار و کودکان مجهول الهویه  باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: مباحث مرتبط با کودک آزاری، خرید و فروش کودک، بیماران روانی اثر گذار بر کودکان  نیز باید در دستور کار  کنوانسیون قرار گیرد و وظایف دستگاه های اجرایی مرتبط با این کودکان از طریق این کنوانسیون مشخص  و بر این دستگاه ها نظارت شود.
حسینی با اشاره به آموزش  کودکان افغانستانی فاقد کارت هویت گفت: در سال‌های اخیر تعدادی از دانش‌آموزان افغانستانی به دلایل مختلفی که فاقد کارت هویت بودند  از حضور در مدارس رسمی محروم بودند و به صورت غیررسمی تحصیل می‌کردند و این امر آسیب‌هایی به آنها وارد کرده بود.
وی افزود:  فرمایش مقام معظم رهبری، مشکل این کودکان را حل کرد و آنان  نیز مانند بقیه دانش آموزان در مدارس ثبت نام شدند و به تحصیل پرداختند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به راهبردهای 10 گانه تدوین شده در حوزه تشکل های غیر دولتی، گفت: یکی از این راهبردها، شبکه سازی است و در این راستا  مجموعه سمن های مرتبط با حمایت از حقوق کودکان در استان  توسط کنوانسیون شناسایی شده و شبکه ای از این  تشکل ها جهت همگرایی بیشتر ایجاد می شود.
حسینی در پایان افزود: کمک‌های فنی و اعتباری استانداری که در گذشته به امور خاصی مربوط بوده است امسال می‌تواند برای توسعه طرح های اجتماعی زود بازده در حوزه  کودکان اختصاص  یابد‌.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *