از جمله اهداف متعالی نظام اسلامی، توسعه ی فرهنگی و نهادینه کردن ارزش های الهی در جامعه است

با حضور استاندار خراسان رضوی پروژه ی 150 واحدی مسکن مهر ویژه ی طلاب علوم دینی در شهرک مهرگان مشهد مقدس، به بهره برداری رسید.
علی رضا رشیدیان در این مراسم اظهار داشت: یکی از اهداف متعالی نظام اسلامی، توسعه ی فرهنگی و نهادینه کردن ارزش های دینی و الهی در جامعه است.
وی افزود: در این میان نقش طلاب به عنوان شاگردان امام صادق (ع) و کسانی که مسئولیت مستقیم تری در این حوزه دارند؛ تعیین کننده است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهتمام نظام اسلامی و دولت به موضوع توسعه ی حوزه های علمیه و تامین زیر ساخت های لازم برای پرورش طلاب علوم دینی، تاکید کرد: باید از ظرفیت علم، آگاهی و دانش این افراد برای اشاعه ی فرهنگ دینی، پاسخگویی به شبهات به ویژه در نسل جوان و حل معضلات اجتماعی استفاده کنیم.
رشیدیان به تاکید دولت مبنی بر توسعه ی متوازن خدمات در اقصی نقاط کشور اشاره و خاطر نشان کرد: تمام تلاش خدمتگزاران مردم، کاهش فاصله ی مرکز با پیرامون شهر به لحاظ کالبدی است.
وی تصریح کرد: اگر چه هنوز تا نقطه ی ایده آل فاصله داریم ولی در چهار سال گذشته در این خصوص تلاش های گسترده ای صورت گرفته است؛ به گونه ای که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خدمات ارائه شده را در بازدید اخیر خود در مقایسه با دو سال گذشته قابل تقدیر و ارائه در سطح ملی، توصیف کرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که جمعیت شهر مشهد مقدس حدود 600 هزار نفر بوده و هم اکنون طبق آخرین سرشماری سال گذشته بالغ بر سه میلیون 400 هزار نفر شده؛ گفت: بیش از یک میلیون 200 هزار نفر در هشت پهنه و 66 محله ی حاشیه شهر مشهد مستقر شده اند.
رشیدیان افزود: طی استقرار دولت تدبیر و امید مدارس سه شیفته در حاشیه شهر به دو شیفت کاهش پیدا کرده، تا پایان امسال میزان احداث شبکه ی فاضلاب در این مناطق به 400 کیلومتر می رسد، تصفیه خانه احداث شده و خدمات زیر بنایی مثل آب، برق و گاز رسانی درحال تکمیل شدن است.
وی اظهار داشت: احداث سوله های چند منظوره ی صالحین توسط سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، ایجاد پارک ها و فضای سبز از سوی شهرداری و راه اندازی پایگاه ها و مراکز سلامت از طریق وزارت بهداشت؛  از جمله دیگر اقدامات انجام شده در حاشیه شهر است.
استاندار خراسان رضوی راه اندازی حوزه های علمیه و تخصیص اعتبار برای ساخت و ترمیم مساجد در حاشیه شهر را از دیگر مواردی دانست که طی چهار سال گذشته با جدیت دنبال شده است.
رشیدیان گفت: دشمنان به این مهم پی برده اند که یکی از پایه های اساسی قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، پایبندی مردم به اصول و ارزش های الهی و دینی است به همین منظور تمام تلاش خود را از طریق شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و … برای سست کردن اعتقادات در جامعه به کار گرفته اند.
وی تاکید کرد: حضور طلاب و فضلای حوزه در بدنه ی جامعه و به ویژه مناطق حاشیه ای باعث رونق اماکن فرهنگی، جذب جوانان به سمت دین  و خنثی شدن توطئه های شوم  دشمنان می شود.
استاندار خراسان رضوی در پایان از اهتمام مدیریت عالی استان برای رفع مشکلات طلاب به ویژه مسکن، در حد مقدورات خبر داد و از این قشر که روح طلبگی را حفظ کرده و به حداقل ها قناعت می کنند تقدیر کرد.
گفتنی است؛ امروز و در این مراسم 150 واحد مسکن ویژه ی طلاب با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان با هدف ارتقا مباحث فرهنگی در مناطق کم برخوردار به بهره برداری رسید و هفته ی گذشته نیز  50 واحد دیگر در شهرک رضویه مشهد افتتاح شد.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *