حسادت‌های بعد از انتخابات معنا و مفهومی ندارد

رییس جمهور، خشونت و افراطی‌گری را خطری بزرگ برای منطقه و جهان دانست و تاکید کرد که پیروزی مردم عراق بر تروریست های داعش و آزادسازی موصل،حرکتی خوشحال کننده نه تنها برای مردم عراق بلکه برای مردم ایران و همه ملتهای منطقه است.

حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: هیچ‌کس آن روزی را که تروریست‌ها موصل را اشغال کردند و در فکر اشغال شهرهای دیگر عراق از جمله اربیل و حتی بغداد بودند، فراموش نکرده است. در آن روز اولین کشوری که به کمک مردم عراق شتافت و در مقابل تروریستها در کنار دولت عراق قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران بود و این در تاریخ ثبت شده و برای مردم منطقه تا همیشه باقی خواهد ماند.

روحانی با اشاره به اینکه در همان آغاز دولت یازدهم در سازمان ملل به دنیا گفتیم که امروز خشونت و افراطی‌گری یک خطر بزرگ برای منطقه و جهان است و همه باید دست به دست هم دهیم و جهانی عاری از افراطی‌گری و خشونت داشته باشیم، اضافه کرد: خوشبختانه سازمان ملل به آن ندا پاسخ مثبت داد و قطعنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آراء تصویب شد. این ندای اول ایران در این منطقه بود، قبل از اینکه هنوز مسأله تروریسم و افراطی‌گری در منطقه اوج بگیرد.

رییس جمهور اظهار داشت: در این فضای جدید، اول گفتند که برجام اجرایی و عملیاتی نمی‌شود و گفتند آمریکایی‌ها نمی‌گذارند. دیدیم که قدم به قدم توانستیم از این مشکلات عبور کنیم. به اعتقاد من همین امروز که ما نسبت به تعهد آمریکا اعتماد کافی نداریم و آمریکایی‌ها معمولاً در تعهدات خودشان بدعهدی می‌کنند، اما همین امروز سخت‌ترین روز برای آمریکا در مسأله هسته‌ای ایران است.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز دیگر زمان رقابت انتخاباتی نیست. اصلاً چنین حسادت‌هایی بعد از رقابت‌های انتخاباتی معنا و مفهوم ندارد؛ اینکه تا می بینیم دولت موفقیت‌هایی به دست آورده، یک عده‌ای بخواهند ناراحت شوند. موفقیت دولت موفقیت همه ملت است. دولت چیزی نیست جز نمایندگی از طرف مردم. دولت نماینده مردم است و هر کاری دولت انجام می‌دهد در واقع به پشتوانه مردم و با اجازه و نظر مردم است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *