تاکید مشاور وزیر کشور بر نقش «تشکل‌ها»

مشاور وزیر کشور گفت: پس از کانون خانواده مهم‌ترین و بهترین مکان برای آموزش دیدن در اجتماع تشکلات اجتماعی و نهادهای مدنی هستند.

بهمن مشکینی در خصوص برنامه‌های استانداری برای تشکل‌های اجتماعی، در خصوص تعریف کار تشکیلاتی افزود: کار تشکیلاتی به معنی فعالیت‌ گروهی یا جمعی برای رسیدن به هدف مشترک مبنی بر پنج اصل است؛ پس از کانون خانواده مهم‌ترین و بهترین مکان برای آموزش دیدن در اجتماع، تشکلات اجتماعی و نهادهای مدنی هستند.

وی در خصوص مفهوم تشکل‌های اجتماعی، اظهار کرد: NGO در فارسی به سازمان ترجمه شده است که دقیق نیست و تشکل‌های اجتماعی مفهوم دقیق‌تری است.

مشکینی تاکید کرد: مغز و مفهوم کار تشکلی با کار اداری تفاوتی فاحش دارد و کار تشکیلاتی، کار جمعی نیست.

 

رشد70درصدی تعداد تشکل‌ها

در ادامه این مراسم، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: خراسان رضوی به دلیل ویژگی‌های خاص خود دچار تراکم برنامه است.

سید کمال‌الدین حسینی افزود: اولین برنامه‌ ما افزایش کمی بود که بر این اساس تعداد تشکل‌ها از 540 به 930 تشکل افزایش پیدا کرد که به معنی افزایش بیش از 70درصدی است.

حسینی ادامه داد: دومین قدم کیفیت‌بخشی به تشکل‌ها و توانمندسازی است که در این راستا کلاس‌های آموزشی تسهیل‌گری برای اعضای تشکل‌ها برگزار می‌شود؛ قدم بعدی گسترش تشکل‌ در بین اقشار مختلف است که به این دلیل از حضور جوانان، بانوان و بازنشستگان نیز در تشکل‌ها استقبال شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *