بیشترین خدمتی که دولت دوازدهم می‌تواند به فعالان گردشگری کند

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد گفت: بیشترین خدمتی که دولت دوازدهم می‌تواند در حوزه گردشگری انجام دهد عادلانه‌ کردن فضای کسب و کار و شفاف‌تر کردن معادلات اقتصادی است، باید دخالت‌های دولت در اقتصاد به حداقل برسد تا نفع آن نصیب صنعت گردشگری و مسافران شود.

مهدی آجیلیان ، اظهار کرد: به منظور بالا بردن رضایتمندی فعالان اقتصادی باید فضای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی در مشهد عادلانه و منصفانه باشد تا بهره لازم به زائر و مسافر برسد.

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد با تاکید بر این که تصدی‌گری دولت باید هرچه زودتر به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: تاخیر در این واگذاری باعث ضرر دیدن صنعت گردشگری و اقتصاد کشور است، لذا فضای عادلانه و کاهش تصدی‌گری دولت بیشترین کمک دولت دوازدهم به اقتصاد گردشگری است.

آجیلیان تصریح کرد: بیش از 20 سال از قانون توسعه صنعت گردشگری می‌گذرد، اما همچنان تصدی‌گری دولت وجود دارد در حالی که دولت باید در مقام نظارت و مشاور حضور داشته باشد. در واقع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بحث واگذاری تصدی‌گری و صدور مجوز به تشکل‌های بخش خصوصی مقاومت می‌کند و هنوز نتوانسته آئین‌نامه قانونی برای فعالیت تشکل‌های گردشگری تدوین کند.

وی یادآور شد: سالیان سال است در دستگاه‌های دولتی در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند در حالی که باید این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کنند تا این صنعت رونق بگیرد، از دولت تا نهادهای نظامی و انتظامی وارد فعالیت اقتصادی در حوزه گردشگری شدند. در حالی که دولت و نهادهای وابسته به دولت اگر وارد کسب و کار شوند با رانت وارد خواهند شد و بخش خصوصی نمی‌تواند با آنها رقابت کند.

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد افزود: در حقیقت بخش دولتی بدون اینکه عوارضی به شهرداری و یا مالیاتی به دولت پرداخت کند فعالیت می‌کند.

آجیلیان با اشاره به اینکه در تعطیلات اخیر ما با کاهش زمان اشغال هتل‌آپارتمان‌ها مواجه بودیم، گفت: درصد اشغال واحدهای اقامتی از میانگین سطح اشغال آن‌ها در سالهای قبل، با وجود اینکه حضور زائر و مسافر در مشهد مشهود بود کاهش پیدا کرد به این دلیل که چشم‌انداز و برنامه‎ای در بحث گردشگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری به ما به عنوان یک رقیب نگاه می‌کند افزود: مجموعه شهرداری به ما به عنوان کسانی که به زائران خدمت می‌کنند نگاه نمی‌کند. اگر این گونه دیدگاهی نداشته باشد ما هیچ‌وقت مقابل هم قرار نخواهیم گرفت، اما تاکنون دیدگاه آنها اینگونه بوده است و به ما به عنوان یک بنگاه سودده که منفعت می‌برد و سهمی به شهرداری نمی‌دهد نگاه می‌کند.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *