برای تمام افراد کم‌توان کشور مستمری برقرار می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: وام اشتغال مددجویان بهزیستی در سال جاری 20 میلیون تومان است و مستمری مددجویانی که وام می‌گیرند تا دو سال استمرار دارد.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: مستمری مددجویی که وام اشتغال گرفته، زمانی قطع می‌شود که از پایداری شغلی او اطمینان حاصل شود.

وی به لایحه‌ی جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که به گفته‌ وی در انتظار تصویب مجلس است،گفت: دراین لایحه، دولت، موضوع 3درصد استخدام معلولین را ضمانت می‌کند. در این لایحه همچنین پیش‌بینی شده که مستمری مددجویان باید معادل 40 درصد میانگین حداقل حقوق قانونی باشد.

محسنی بندپی از کار وزارت رفاه بر روی لایحه‌ای خبر داد که در آن برای همه‌ی کسانی که استحقاق مستمری دارند اعم از اینکه تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند یا نه خبر داد. اراده‌ رهبری نظام، ریشه‌کنی فقر است و در همین راستا سامانه‌‌ای برای ثبت‌نام کلیه‌ی افراد متقاضی مستمری در حال راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: بسیاری افراد، توان اقتصادی اداره‌ی خانواده را ندارند اما به خاطر برخی مسائل اجتماعی، رویشان نمی‌شود بیایند در بهزیستی یا کمیته‌ امداد ثبت نام کنند. باید برای این افراد مستمری برقرار شود تا بتوانند زندگی‌شان را با آبرو و عزت‌مندی اداره کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *