اهمیت بازار سوغات فرهنگی و هنری در مشهد

اقتصاد هنر، ارتقاء توانمندی­ها و گردش مالی، از شاخص­ترین عناوین مطرح شده در اتاق فکر هنرهای تجسمی پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بود.

دومین جلسه اتاق فکر «هنرهای تجسمی پایتخت فرهنگی جهان اسلام» با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس و دوازده تن از مدیران رشته­های مختلف هنرهای تجسمی، در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس، تشکیل شد.

در این جلسه با ارائه طرح و پروپزال مدیران گروههای هنری، مباحث پیرامون اهداف و برنامه­های پیش روی اتاق فکر هنرهای تجسمی، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد کاظم دبیری، عناوین محوری چرخه تحول در حوزه هنری را شامل اطلاعات، دانش و نگرش – طراحی­های تخصصی و آموزش توانمندی­های فنی و حرفه­ای که منجر به تولید خواهد شد، برشمرد و بر اهمیت آن را در توزیع و ارائه آثار و محصولات هنری تاکید کرد.

وی با بیان این نکته که توسعه در حوزه­های هنری جز با مشارکت و همفکری فعالان این عرصه امکان پذیر نخواهد بود، افزود: همه فعالان در رسته­های مختلف هنری باید با ارائه مطالب معنا دار و هدفمند، زمینه­های شناخت مشکلات و مسائل و نیازسنجی­های تخصصی در حوزه هنر، را فراهم آورند تا در نهایت با تعامل و همفکری و تبادل نظر به راهکارهای عملیاتی در این حوزه رسید و بتوان با جهت­گیری­های لازم در خصوص توانمندسازی و معرفی مراکز و موسسات و رونق بخشی در حوزه اقتصاد فرهنگ گام های اثر گذاری برداشت.

وی در ادامه بیان کرد: این رویکرد موجب گسترش ارتباط تنگاتنگ هنرمندان با دستگاه­های اجرایی استان، خواهد بود.

محمد علی خاوری  دبیر اتاق فکر هنرهای تجسمی پایتخت فرهنگی جهان اسلام، از همکاری ، تعامل  و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در بسترسازی و ایجاد هم­افزایی و تشکیل اتاق فکر هنرهای تجسمی، که موجب رصد مسائل و مشکلات اقتصادی در حوزه هنر و زیر مجموعه­های آن به شمار می­آیند، تقدیر و تشکر کرد.

جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه ستاد«مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» ، نقش هنرمندان مشهدی را  در ارائه آثار فرهنگی و هنری فاخر در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است را جهت معرفی توانمندی­های هنری این شهر به جهانیان دانست که یکی از موضوعات مهم در این حوزه بازار سوغات فرهنگی و هنری است که می­تواند سهم مهمی از هنرهای تجسمی و آثار فرهنگی و هنری باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *