اجرای حکم شلاق در ملاءعام 7 اوباش در قوچان

روز گذشته حکم شلاق در ملاءعام، هفت نفر از افرادی که موجب اختلال در نظم عمومی شهرستان قوچان شده بودند، اجرا شد.

دادستان قوچان در حاشیه اجرای حکم سه تن از اخلال­گران نظم عمومی در قوچان گفت: وقوع نزاع های دست جمعی علاوه بر از بین رفتن امنیت موجب نابودی فرهنگ غنی و کهن شهرستان می شود

رمضانعلی آذری  اظهار داشت: شهرستان قوچان یکی از شهرهای با قدمت و دارای فرهنگی کهن در استان خراسان رضوی است که متاسفانه وقوع نزاع‌های دست جمعی علاوه بر برهم زدن امنیت اجتماعی آن سبب از بین رفتن هویت فرهنگی غنی و کهن  آن شده است.

به گزارش اتفاقیه رمضانعلی آذری دادستان شهرستان قوچان ظهر روز گذشته در حاشیه اجرای حکم شلاق 7 اوباش در ملأ عام با حضور در جمع خبرنگاران  به برخورد قاطع دستگاه قضایی با این جرایم اشاره کرد و عنوان کرد: اگر فرد، احترام خود و جامعه را نگه ندارد دستگاه قضایی نیز از حق عمومی جامعه دفاع و با  متخلفان برخورد قانونی لازم را خواهد کرد و اجرای حکم شلاق برای متهمان پرونده نزاع دسته‌جمعی در یکی از روستاهای شهرستان قوچان نمونه ایی از آن است  که روزگذشته در ملاء عام اجرا شد.

وی با بیان این مطلب که متهمان این پرونده در حدود 4 مرحله و در نقاط مختلف با یکدیگر درگیر شده بودند که در نهایت  7 نفرآنها دستگیر شدند، تصریح کرد: از این افراد  تعدادی به یک سال حبس تعلیقی، 74 ضربه شلاق که 50 ضربه آن در ملاءعام اجرا و 24 ضربه شلاق تعلیق محکوم شدند، سه نفر از متهمان این پرونده نیز متواری و تحت پیگرد قرار دارند. همچنین  یک نفر از این افراد که جزو اراذل و اوباش شهرستان است علاوه بر مجازات‌های فوق به یکی از شهرهای جنوبی کشور تبعید شده است.

وی ضمن یاد آوری این مطلب که خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در دستگاه قضایی و ستاد پیشگیری از وقوع جرایم شهرستان قوچان انجام شده است،افزود: این اقدامات  به گونه‌ای بوده است  که در حال حاضر شاهد کاهش 50 درصدی جرایم در سطح شهرستان می باشیم.

دادستان قوچان با اشاره به اجرای 100 طرح  و مصوبه در این رابطه بیان کرد: در همین راستا، تاکنون در حدود 100 طرح و مصوبه در ستاد پیشگیری از جرایم شهرستان، تصویب و اجرایی شده که تاثیر بسزایی در کاهش جرایم و تعداد پرونده‌های قضایی داشته است.

رمضانعلی آذری هم چنین از شناسایی تمام اراذل و اوباش قوچان خبرداد و  خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی اراذل و اوباش  قوچان بسته به نوع جرایم شناسایی و سطح بندی شده‌اند که  حدود 70 نفر می باشند و در حال کار بر روی آنها هستیم.

آذری در آخر  یکی از اهداف اصلی دستگاه قضایی شهرستان قوچان را از اجرای علنی این گونه احکام در ملأ عام برشمرد و تاکید کرد: اجرای علنی این گونه احکام باعث فرهنگ‌سازی افزایش مشارکت عمومی در جامعه از طریق کنترل اجتماعی، فشار اجتماعی و نظریه یادگیری در سطح شهرستان می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *