وجود 2 هزار دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کوی پردیس این دانشگاه 6 خوابگاه با مجموع بیش از دو هزار دانشجو دایر است که تعداد هزار و۳۰۰ دانشجو از این تعداد را دانشجویان دختر و ۸۵۰ نفر را دانشجویان پسر شکل می دهند.

صالح مقدم در رابطه با بخش اداره خوابگاه‌های مدیریت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: خوابگاه بوستان در سال ۷۶ در کوی پردیس تاسیس و بالغ بر ۴۰۰ دانشجوی پسر را اسکان داده است؛ این در حالی است که خوابگاه گلستان با تعداد بیش از ۴۰۰ دانشجو در مجاورت این ساختمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: از مجموع چهار خوابگاه خواهران نیز سه خوابگاه متمرکز در بهارستان و یک خوابگاه در فضایی مجزا قرار دارد که با تاسیس خوابگاه جدید ۵۰۰ تخت خوابی، دانشجویان دختر این خوابگاه به ساختمان جدید منتقل و خوابگاه بهار چهار کنونی تغییر کاربری و به خوابگاه متاهلی تبدیل می‌شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: خوابگاهی نیز در مجموعه بیمارستان قائم(ع) قرار دارد که مخصوص دانشجویان  تحصیلات تکمیلی ودارای کشیک بیمارستانی است.

اسکان دانشجویان در این خوابگاه جهت داشتن سهولت در کار و رفت و آمد با ظرفیت ۱۰ اتاق و پوشش ۸۰ دانشجو صورت می گیرد.

صالح مقدم تعداد دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه را بالغ بر دو هزار دانشجوعنوان کرد و گفت: دانشجویان بین الملل نیز در واحد پسران در خوابگاه بوستان و در واحد دختران در خوابگاه بهار یک مستقر هستند و در حال حاضر هیچ دانشجوی متقاضی خوابگاهی در صف انتظار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: واحد اداره خوابگاه ها تلاش دارد تا تمامی امکانات رفاهی دانشجویان از قبیل اتاق مطالعه، اتاق اینترنت، باشگاه ورزشی، اتاق تلویزیون،  نماز خانه، بوفه، خیاطی، آرایشگاه ،اتوشویی و درمانگاه را به تفکیک خانم ها و آقایان، در اختیار دانشجویان قرار دهد.

پس از ارائه این امکانات در کوی پردیس دانشگاه، دانشجویان رضایت نسبی خود را اعلام داشته و بازخوردهای بسیار خوبی دیده شده است که همت ما را جهت ارائه امکانات بهتر مضاعف می کند.

در حال حاضر هزار و ۳۰۰ دانشجوی دختر در چهار ساختمان بهارستان انقلاب و ۸۵۰ دانشجوی پسر در دو ساختمان بوستان و گلستان مستقر و با ساخت خوابگاه جدید در طی دو سال آینده علاوه بر افزوده شدن خوابگاه متاهلی؛ شرایط اسکان مناسبتر برای کلیه دانشجویان ایجاد می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *