نوازندگی عمومی در مشهد، انکر منکرات است

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که نوازندگی عمومی در مشهد، حرمت‌شکنی امام رضا(ع) است، گفت: در خطبه نماز جمعه باید امربه‌معروف و نهی از منکر شود و به عنوان نهی از منکر می‌گویم مردم، نوازندگی‌های عمومی و جمعی و کنسرت‌ها در مشهد حرمت‌شکنی امام رضا(ع) انکر منکرات در این شهر این است که حرمت امام رضا(ع) شکسته شود، من هم نهی از منکر می‌کنم.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر امام رضا(ع) با بیان این‌که نهی از منکر یک طلبه پیرمرد، اقتدارطلبی نیست، افزود: این اقتدارطلبی نیست، بنده از اول نه قدرت داشتم و نه الآن قدرت دارم، بنده یک طلبه‌ام، این هم تریبون نماز جمعه است، این تریبون ملک من نیست، در این تریبون، ولی امر مسلمین حجت امام زمان مرا نصب‌کرده برای این تریبون و با یک فرمان کنار می‌روم، این تریبون فریضه الهی و نماز مردم است، این‌قدرت نیست، ارتش، نیروی نظامی و دستگاه اجرایی نیست، من هم یک طلبه پیرمرد هستم و حرف  می‌زنم، نهی از منکر می‌کنم، نیروهای نظامی، انتظامی و قضایی کشور دارند وظیفه خود را انجام می‌دهند و به بنده ارتباطی ندارند، من نه سرباز دارم، نه ارتش دارم و نه نیروی نظامی دارم، یک طلبه‌ام نهی از منکر می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه با بیان این‌که برگزاری کنسرت هنجارشکن در هر نقطه‌ای از کشور دشمنی با خدا است، تصریح کرد: حرمت‌شکنی امام رضا حرام و منکر است، ایجاد کنسرت نوازندگی‌های عمومی و جمعی در هر نقطه‌ای از کشور اگر هنجارشکن باشد، نه‌تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور و دشمنی با خداست، اگر هنجارمند باشد بستگی به اولیاء فرهنگ دارد که هر کار می‌خواهند بکنند اما اینجا حرمت‌شکنی امام رضا است، اینجا حرم و صحن امام رضا است، این حرمت‌شکنی چرا؟ من آدم بدی هستم، با بنده بد هستید، به بنده فحش می‌دهید، این‌همه تخریب، فحش، توهین، افترا، تقطیع حرف‌ها، خلاف حرفم را پخش می‌کنید، بیشتر از این بکنید اما با امام رضا(ع) چرا؟

فقط عیبش این است که امام رضا غریب الغرباء است، روزی که جگرش را پاره‌پاره کردند در این شهر غریب‌الغربا بود، امروز هم غریب‌الغربا است که حرمتش را در هم بشکنید؟ این درست است؟

وی خاطرنشان کرد: شما حرف مرا قبول ندارید، بنده اصول دین نیستم که مرا قبول کنید، این مراجع تقلید شما، از آنان استفتاء کنید که کنسرت در مشهد حرمت‌شکنی امام رضا هست یا نیست، استفتاء از مراجع تقلید کنید، مقام معظم رهبری، مراجع قم و نجف، شما مسلمانید، شما شیعه‌اید، شما تقلید می‌کنید در اعمال و احکام‌تان، اگر حرف مرا قبول ندارید از مراجع‌تان بپرسید.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال بانیان این حرمت‌شکنی را هدایت کند، غیر از هدایت چیز دیگری برای آنان نمی‌خواهیم چون ما دنباله‌رو پیغمبریم چون خداوند در سوره احزاب می‌فرماید « لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، پیغمبر الگوی شما است، پیغمبر را سنگ می‌زدند، می‌گفت «الّلهُمَّ الرحم قَوْمِی فَإِنَّهُمْ لا یَعْلَمُونَ»، خدایا به این‌هایی که به من سنگ می‌زنند رحم کن، ما هم دنباله‌رو پیغمبریم، می‌گوییم خدایا این‌ها را هدایت کن.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *