مشهد 2017 فرصتی مناسب برای افزایش تعامل فرهنگی میان کشورهای اسلامی است

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی مناسب برای افزایش تعامل و تبادل فرهنگی میان کشورهای اسلامی است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

یاور عباس افزود: رویداد مشهد 2017 همچنین فرصتی مغتنم برای تعمیق وحدت در جهان اسلام محسوب می شود و می تواند نقش بسیار مهمی در منطقه ایفا کند.

وی به ظرفیت‌های عمیق فرهنگی و هنری مشهد نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون برنامه های بسیار ارزشمندی در خصوص پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این شهر برگزار شده که به نظر می رسد از نظر کمیت و کیفیت قابل مقایسه با دیگر کشورهای جهان اسلام نیست.

سرکنسول پاکستان در مشهد ادامه داد: باید از فرصت باقی مانده رویداد مشهد 2017 برای نزدیک کردن فرهنگ میان کشورهای مختلف جهان اسلام استفاده کرد.

وی به روابط ارزشمند پاکستان و ایران نیز اشاره و بیان کرد: پاکستان در برخی از حوزه های فرهنگی دارای اشتراکات بسیار زیادی با جمهوری اسلامی ایران است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

عباس گفت: با گسترش همکاری میان کشورهای اسلامی آینده بهتری برای دنیای اسلام رقم می خورد، بر همین اساس باید با تبادل تجربیات زمینه رشد آنها را بیش از پیش را فراهم کرد.

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *