لزوم استناد به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در تدوین اسناد بالادستی بقاع متبرکه استان

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بر لزوم استناد به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تدوین اسناد بالادستی بقاع متبرکه سطح استان تاکید کرد.
محمد حسن واحدی در نشست کارگروه ساماندهی بقاع متبرکه استان، گفت: با توجه به دیدگاه رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل گردد و در ادامه مطالعه و احصاء مولفه های لازم جهت تبدیل بقاع به قطب فرهنگی را خواستار شد.
وی در راستای توسعه بقاع سطح استان؛ اظهار داشت: بقاعی که در حاشیه جاده ها قرار دارند به لحاظ قانونی منعی در توسعه آن به مجتمع بین راهی وجود ندارد و گفت: برای تحقق این امر کسب تعداد ده استعلام از دستگاه های ذیربط ضروری است.
واحدی گفت: تاکنون تعداد دوازده بقعه متبرکه توانسته است توجیه لازم برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی در قالب مجتمع رفاهی را ارائه دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود طراحی و معماری اسلامی را برای بقاع متبرکه لازمه جذابیت معنوی آن خواند و افزود: سیما منظر بقعه باید مبین فرهنگ و اعتقادات اسلامی باشد.
معاون استاندار گفت: سند امور زیربنایی بقاع که به تازگی بهنگام سازی شده است در شورای برنامه ریزی استان در آینده مطرح و به تصویب خواهد رسید که لحاظ سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه در اسناد بقاع ضروری است.
واحدی گفت: سیاست ها، راهبردها، برنامه ها و اقدام های اجرایی در اسناد بقاع متبرکه می بایست به تفکیک مشخص و محرز گردد.
وی حضور متولیان فرهنگی استان در جلسات با هدف استفاده از ظرفیت فکری و عملی آنان در مسیر توسعه بقاع را لازم و ضروری دانست.
برگزاری جلسات به صورت ماهانه، تبیین برای فرهنگ سازی وقف در امور زیربنایی، نقش و تاثیر وقف در چرخه اشتغال، احصاء مشکلات شاخص بقاع استان در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
گفتنی است پژوهشی تحت عنوان ” برنامه فرهنگی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دست تهیه و تدوین می باشد که در آینده این سند در شورای فرهنگ عمومی استان برای تصویب مطرح خواهد شد و در ادامه اظهار میدارد: خراسان رضوی تعداد 304 بقعه متبرکه را در دل خود جای داده که از این تعداد 254 بقعه فعال است.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *