صحنه جان دادن در راه خدا، برای ما گسترده شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انگار دارد صحنه فداکاری، ایثارگری، جان دادن در راه خدا و چهره بر خاک شهادت ساییدن برای ما گسترده می‌شود، ما نیز در این صحنه می‌گوییم «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ».

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان رضوی که در پادگان شهید برونسی مشهد برگزار شد، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: این نماد قهرمانی رزمندگان ایثارگر ما بر همه شما بزرگواران، فرماندهان غیور و دلاور، رزمندگان جان‌برکف، خانواده معظم شهدا و مسؤولین متعهد و ایثارگر این نظام مقدس در این استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان این‌که امیدواریم خداوند این واقعه افتخارآفرین را یک اسوه و الگو برای ما قرار دهد، ادامه داد: امیدوارم خداوند متعال خاطره افتخارآفرین آزادی خرمشهر را برای ما به‌ عنوان یک اسوه و الگوی جامع و کامل، راهرو مسیر زندگی ما و بستر همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها در تداوم این حماسه بزرگ واقع بسازد.

علم‌الهدی عنوان کرد: در میان تمام شعارها و اظهاراتی که پیرامون مسئله آزادی خرمشهر شد، هیچ اظهاری برجسته‌تر و برازنده‌تر از کلام امام بزرگوار ما رضوان‌الله علیه نبود که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

در تبیین ابعاد مختلف این سخن امام خمینی (رحمت‌الله علیه) پرداخت و ابراز کرد: این فرمایش امام، یک بیان و شعار ساده و معمولی نیست بلکه همه رهنمودهای حکیمانه‌شان، پیامبرگونه بود؛ ایشان در این بیان و جمله، هم ماهیت اصلی حماسه آزادی خرمشهر را تبیین فرمودند و هم راهی که باید رهروان حماسه آزادی خرمشهر در طول تاریخ و در نسل‌های آینده بپیمایند تا این حرکت به نقطه نهایی و مقصد عالیه‌اش که فرج و ظهور مولایمان بقیه‌الله است متصل بشود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که تبیین ماهیت آزادی خرمشهر، نیازمند تحلیل دقیق نظامی است، خاطرنشان کرد: سزاوار است فرماندهان عزیز و بیدار ساز ما این تحلیل نظامی و مطلب را برای رزمندگان تبیین کنند؛ فرماندهان ارزشمند دوران دفاع مقدس و شما رزمندگان رزم آموخته این مطلب را می‌دانید که برای تهاجم به یک نیروی متجاوز، حداقل سه برابر نیروی متجاوز نیرو لازم است که به پیروزی و نصرت برسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *