سهمی کوچک برای نجات یک زندگی

با شروع ماه مبارک رمضان و برنامه‌هایی چون گلریزان برای زندانیان نادم در زندان پا می‌گیرد. اما در میان جوانان زیادی به دلیل خامی و عصبانیت لحظه‌ای، بهترین روزهای جوانی خود را در بند زندان می‌گذارند. اما انتظار ثانیه شمار این جوانان برای مرگ و دست وپا زدن خانواده آنان برای نجات فرزندانش، چهره شاداب جوانی را پس می‌زند و خلاف تمام تصورات ما درباره این دوران است.

به دنبال پیگیری روزنامه اتفاقیه از وضعیت جوانی که به مدت 10 سال در زندان وکیل‌آباد مشهد به دلیل قتل ناخواسته، سبب شد که با خانواده وی همراه شده و برای نجات او از طناب مجازات تلاش کنیم. قدرت‌ا.. رادمی ترابی، جوانی 30 ساله که در 18 سالگی در یک نزاع دو نفره با راننده تاکسی در نزدیکی اسماعیل‌آباد مشهد، زمانی که درگیر احساسات لحظه‌ای بوده، منجر به وقوع قتل ناخواسته می‌شود.

خانواده وی در طول این ده سال موفق به گرفتن رضایت خانواده مقتول نشده و در صبحگاه سوم بهمن ماه سال 95، قدرت‌ا.. پای چوبه اعدام حاضر شد و درست زمانی که طناب مرگ و زندگی دور گردن او حلقه شده بود، خانواده مقتول در صورت گرفتن دیه به مبلغ 250 میلیون از اجرای حکم برای وی صرف نظر کردند.

قدرت‌ا… یکبار دیگر توانست با پاهای خودش زمین را لمس کند، اما او تنها می‌توانست زمین زندان را راه برود و قدرتی برای نجات خودش نداشت. خانواده‌اش پس از مراجعه به تمام سازمان‌ها و ادارات و خیریه‌هایی که فکر می‌کردند می‌توانند کاری برای نجات فرزندشان انجام بده، متوجه شدند که فقط با فشردن دست خیرین و مردم شریف شهر می‌توانند، دیه مقرر شده را تامین کنند و وی را از اجرای حکم قصاص نجات دهند. اما بعد از این در و آن در زدن و فروختن خانه خود و تهیه وام تنها 90 میلیون از مبلغ دیه را تامین کنند، با همکاری روزنامه اتفاقیه و همشهریان شریف به لطف خدا تمامی مبلغ دیه تامین شد و بار دیگر مردم شهرمان با رفعت و گشاده‌دستی، یک جوان دیگر را از اجرای حکم قصاص نجات دهند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *