دومین دوره المپیاد بازی های بومی محلی استان برگزار شد

دومین دوره المپیاد بازی های بومی محلی استان منطقه یک به میزبانی روستای رزق آباد در بخش مرکزی کاشمر برگزار شد.
یوسفی رئیس هیئت بازی های بومی و محلی شهرستان کاشمر در پاسخ به خبرنگار صبح فردا عنوان کرد دومین دوره المپیاد بازی های بومی محلی استان منطقه یک با حضور شهرستان های کاشمر، تربت حیدریه، گناباد، خلیل آباد، بجستان، زاوه و مه ولات به میزبانی و حمایت بخش مرکزی کاشمر در روستای رزق آباد این شهرستان برگزار گردید.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در سه رشته هفت سنگ ، دال پلان و الختر به رقابت پرداختند.
یوسفی اضهار داشت ورزش روستایی ورزش کم هزینه با برگشت پذیری بالا است و اضافه کرد شعار این دوره از مسابقات جامعه سالم وعاری از اعتباد است.
وی تصریح کرد امروزه بازی های بومی محلی نیازمند حمایت خیرین است ورزش یکم هزینه که همراه با شادابی بالا که برای بزرگترها نوستالژی و برای نوجوانان علاوه بر دور شدن از فضای مجازی فرح و شادی به همراه دارد.
در ادامه خوش باتن مشاور مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان در خصوص وضعیت بازی های بومی محلی در استان عنوان کرد: در سطح 48 هیئت ورزشی در استان خراسان رضوی هیئت بازی های بومی و محلی رتبه برتر را دارد و در سطح کشور بین 31 استان کشور استان خراسان رضوی جزو سه استان برتر در زمینه بازی های بومی و محلی است.

 

خوش باتن علت این موفقیت را اقدامات صورت گرفته در این زمینه دانست و به برگزاری سه دوره بازی های استانی بومی محلی و بازی های کلاسیک اشاره کرد و خاطر نشان کرد که در سه ماهه اول سال بازی های بومی محلی خانوادگی برگزار گردید و در حال حاظر مشغول برگزاری بازی های بومی محلی ویژه نوجوانان با رویکرد پر کردن اوقات فراغت هستیم. وی در ادامه عنوان کرد در سه ماهه سوم برنامه برگزاری بازی های کلاسیک کشتی، فوتبال والیبال و… و در سه ماهه آخرسال نیز بازی های بومی محلی بین المللی با حضور کشور های همسایه و 12 قوم ایرانی برگزار خواهیم کرد. که در نوع خود بی نظیر است.
وی اضافه کرد در بخش آموزش در کشور با برگزاری 16 کارگاه اموزشی 4 دوره کلاس های مربی گری و داوری پیشتاز هستیم و همچنین تیم بانوان هفت سنگ خراسان رضوی دو دوره متوالی قهرمان جام حذفی کشور و جام باشگاهی هفت سنگ شد.
وی در ادامه بسطح دوره دوم المپیاد بازی های بومی محلی را عالی دانست و علت آن را همدلی بخشدار کاشمر، دهیار و شورای اسلامی روستای رزق آباد و اداره ورزش و جوانان دانست که شرایط برگزاری را بسیار خوب فراهم کردند. و از حامیان برنامه نمایندگی ال جی کاشمر و کارخانه کاشی زهره جهت حمایت های ارزنده از ورزش های بومی محلی تشکر کرد.و عنوان کرد از نظر کیفیت بازی ها در سطح بسیار خوب و قابل تقدیر است.

خلعتی دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی نایب رئیس هییت کاشمر و مربی تیم بانوان و اقایان کاشمر در پایان اضهار داشت استقبال از این بازی ها در حال افزایش است و عنوان کرد توانستیم در 8 روستا تیم های بانوان را فعال کنیم که در 17 شهرور ماه مسابقات انتخابی استانی برگزار میگردد و تیم های برتر به سابقات استانی گناباد راه خواهند یافت.
در پایان در رشته هفت سنگ تیم خلیل آباد مقام اول ، تیم کاشمر ب مقام دوم و تیم تربت حیدریه و مقام سوم. در رشته دال پلان تیم تربت حیدریه مقام اول ، تیم کاشمر الف مقام دوم و تیم خلیل اباد مقام سوم. در رشته الختر تیم کاشمر الف مقام اول تیم تربت حیدریه مقام دوم و تیم خلیل اباد مقام سوم و در مجموع تیمی کاشمر الف مقام اول، تیم تربت حیدریه مقام دوم و تیم خلیل اباد مقام سوم را کسب کردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *