روند سرمایه گذاری در خراسان رضوی شتاب گرفته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سه سال گذشته روند سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تولیدی استان شتاب گرفته که در این زمینه بومی سازی و به روز کردن دانش فنی در داخل استان ضروری است.

راضیه علیرضایی در نشست با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان و جمعی از صنعتگران و صاحبنظران افزود: ایجاد رابطه بین صنعت و دانشگاه از اولویت های این سازمان طی چند سال گذشته بوده است و از ورود دانشکده فنی استان به این موضوع استقبال می کنیم.

وی اظهار کرد: ایجاد نمایشگاه ساخت داخل در حوزه صنایع فولاد استان، جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و رفع فاصله سرمایه گذاری صنعتی استان با میانگین سرمایه گذاری کشور، از مهمترین اقدامات انجام شده طی این مدت بوده است.

وی گفت: در این راستا طی سه سال گذشته حدود 110 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در زنجیره حوزه صنعت فولاد استان انجام شده که این فرایند، نیازمند بکارگیری دانش فنی جدید می باشد.

علیرضایی افزود: مراکز آموزشی خراسان رضوی در کنار بومی سازی صنایع غذایی باید صنایع سنگین و صنایع معدنی را هم مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار کرد: طی سال های اخیر، مراکز تحقیق و توسعه در دانشگاه فردوسی مشهد برای رشته های مختلف صنعتی ایجاد شده که این امر فرصت جدید به حوزه تولید استان داده است.

وی گفت: افزایش 10 برابری ظرفیت های دارویی استان طی سه سال گذشته، ورود 944 میلیون یورو ماشین آلات و دانش فنی جدید به استان در این مدت، افزایش صدور پروانه بهره برداری از سه هزار میلیارد ریال در سال 92به سی هزار میلیارد ریال در سال جاری، حاکی از روند پرشتاب سرمایه گذاری در استان است که بومی سازی دانش فنی در استان را طلب می کند.

علیرضایی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که از دانشجویان دانشگاه فنی شهید منتظری مشهد به عنوان کارورز در حوزه های مختلف صنعتی، تولیدی و صنفی استفاده نماییم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تبادل دانش و تجربه بین صنعت و دانشگاه، مهم است و از صنایع استان درخواست می کنیم فهرست پروژه های مورد نیاز خود را به این دانشگاه ارسال نمایند.

محسن حداد با تاکید بر اهمیت جذب دانش آموختگان این مرکز که از نظر مهارتی در سطح مناسب هستند، افزود: این مرکز دانشگاهی، دوره های بازآموزی برای اعضای هیات علمی خود برگزار می کند که نیازمند همکاری بخش صنعت در حوزه های مرتبط است و همچنین به صورت متقابل می تواند نیاز صنایع به دوره های بازآموزی برای مهندسان و کارگران ماهر را پاسخگو باشد.

وی اظهار کرد: نیاز صنایع به افراد متخصص، با تربیت دانشجویان فنی در این دانشگاه رفع می شود لذا به منظور حل 2 سویه مسائل بین صنعت و دانشگاه، استقرار نماینده بخش های صنعتی در دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی مفید است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *