دستگاه های اجرایی ترویج فرهنگ ایثار را تبدیل به گفتمان غالب نمایند

دکتر سید جواد حسینی صبح دیروز در دیدار با مدیرکل و معاونین بنیاد شهید و مشاور امور ایثارگران استاندار با اشاره به اهمیت موضوع ایثار و گذشت در جامعه افزود: جامعه امروز ما نیازمند تقویت روحیه گذشت و ایثار است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب رشد روحی و معنوی و حل بسیاری از مشکلات در جامعه می شود.
وی افزود: حیات بشری همواره حاصل فداکاری افرادی است که از تمام هستی خود گذشتند تا حیات جامعه را تضمین کنند و اوج این ایثارگری ها و فداکاری ها را می توان در شهادت خلاصه کرد .
حسینی  تصریح کرد : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمتر از شهادت نیست و بهترین روش برای اشاعه این فرهنگ در جامعه، گسترش آن در میان نسل نوجوان و جوان است.
معاون استاندار با اشاره به اینکه شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور با هدف برنامه ریزی کلان در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تشکیل شده است، گفت: مقرر شده این شورا در استان ها نیز به ریاست استانداران تشکیل و پیگیر مصوبات، اجرا و نظارت بر برنامه های آن شود.
وی تصریح کرد: موضوع ایثار و شهادت و فرهنگ سازی آن باید گفتمان غالب دستگاه های اجرایی شود.
معاون استاندار معرفی شهدا و قرائت وصیتنامه آنان در شوراهای اداری استان و شهرستان ها را یکی از کار های مفید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود:  بهتر است در جلسات شورای اداری جلوه ویژه شهیدی که  وصیتنامه اش قرائت می شود نیز معرفی شود.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره برگزاری نخستین کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام در مشهد گفت: این کنگره در راستای برنامه های مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور 300 نفر از خانواده شهدای شاخص جهان اسلام از 30 کشور اسلامی  با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *