دستگاه آندوسونوگرافی در بیمارستان قائم(عج) راه اندازی شد

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از نصب و راه اندازی دستگاه آندوسونوگرافی در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) خبر داد.

دکتر حسن وثوقی نیا در رابطه با آغاز به کار دستگاه اندوسونوگرافی در بخش آندوسکوپی بیمارستان قائم(عج) گفت: دستگاه «اندوسونوگرافی پنتاکس» یکی از دستگاه های پیشرفته و فوق تخصصی است؛ که در رابطه با بیماری‌های گوارش کاربری های بسیار زیادی دارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه به همت، تلاش و پیگیری های مستمر روسای بخش ها، مدیر گروه داخلی، رییس و معاونین بیمارستان، معاون آموزشی و رییس دانشگاه برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد این دستگاه خریداری شد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این دستگاه دو ماه است که خریداری و در بیمارستان قائم(عج) نصب شده است و در چند روز آینده راه اندازی و به ارائه خدمت به بیماران می پردازد.

وی یکی از مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه را در زمینه بیماری‌های گوارشی و سرطان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در سرطان‌ها میزان انتشار در موضع در این بیماری است؛ که  با وجود دستگاه آندوسونوگرافی به خوبی می توان این مهم را مشخص کرد.

دکتر وثوقی نیا بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همت تمامی دست اندرکاران خود موفق شده است دستگاه آندوسونوگرافی را در بیمارستان قائم(عج) نصب و اکنون استان خراسان رضوی علاوه بر واحدهای خصوصی، در بخش دولتی بیمارستان های خود از این دستگاه بهره مند است. سابق بر این مردم از خدمات دستگاه آندوسونوگرافی در استان خراسان رضوی در بخش خصوصی استفاده می کردند؛ اما به دلیل هزینه بسیار بالایی که جهت استفاده از خدمات دستگاه باید پرداخت می شد؛ امکان ارائه این امکانات به تمامی بیماران وجود نداشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *