خشکسالی 18 ساله به بحران در فرصت‌های اشتغال انجامیده است

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت اشتغال در گناباد و بجستان از کشاورزی و زراعت است که متاسفانه با توجه به خشکسالی‌ها و سرمازدگی‌ها این حوزه دچاربحران شده است.

حمید بنایی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: به دلیل دور بودن از مرکز استان و اینکه در منطقه‌ای واقع شده‌ایم که هم خشکسالی 18 ساله ما را آزار می‌دهد و هم دچار حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و ریزگردها هستیم، هنوز زیر ساخت‌های شهرستان فراهم نیست و نیاز به توجه بیشتر دولت داریم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در این مدت به کمک‌هایی به این منطقه کرده که کافی نیست، گفت: اکثر جاده‌های این دو شهرستان هنوز دوبانده نیست، جاده گناباد به سمت مهنه در حال انجام است و محور گناباد به سمت خضری و بجستان به سمت فردوس و بجستان به سمت بردسکن نیز دوبانده نیست. همیشه شاهد تلفات زیاد جاده‌ای در‌این محورها هستیم که عملیات اجرایی دوبانده شدن و یا چهاربانده شدن مسیر آغاز شده است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان ‌اینکه در حوزه ریل، اتفاق خوبی در مجلس افتاد و پروژه احداث راه‌آهن زاهدان-مشهد که گناباد را نیز دربرمی‌گیرد، کلید خورد افزود: مسیر‌ایستگاه از سمت کال شور به سمت گناباد در فاصله 555 کیلومتری بجستان به گناباد قرار دارد و قول داده‌اند که مناقصه آن برگزار شود چرا که ردیف بودجه آن در بودجه 96 دیده شده است.

تاثیر راه آهن مشهد- زاهدان در توسعه گناباد

وی خاطرنشان کرد: مسیر راه آهن مشهد–زاهدان بالغ بر 4هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد و امیدواریم این پروژه نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه گناباد داشته باشد.

بنایی با اشاره به اینکه ضعف حوزه انتخابیه خود در موضوع اشتغال خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه بیمارستان علامه بهلول گنابادی که اواخر سال گذشته افتتاح شد، فراخوان 40 نفر نیروی خدماتی و شرکتی داده بود که بالغ بر 1800 نفر با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس ثبت نام کردند از این رو از دولت انتظار داریم پیگیر شعارها و طرح‌هایی که در زمینه ایجاد اشتغال مطرح کرد، باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات کشاورزی این منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 100 میلیارد تومان به مزارع زعفران گناباد و باغات انار بجستان خسارت وارد شده است و متاسفانه آفاتی که به جان باغات انار بجستان افتاده است باعث شده است که کشاورزان درختان خود در اصطلاح کف بُر و از ساقه قطع کنند.

برداشت سالانه 25 هزارتن انار از باغات بجستان

بنایی تصریح کرد: سالانه حدود 25 هزار تن انار مرغوب از باغات بجستان برداشت می‌شد که با توجه به خسارات وارده جلسات متعددی با مسئولان دولت داشته ایم و از آن‌ها خواسته ایم که به مردم منطقه کمک کنند.

تولید روزانه 220تن شیر در گناباد و بجستان

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: حداقل30 تا 40 درصد ظرفیت اشتغال در گناباد و بجستان از کشاورزی و زراعت است که که متاسفانه با توجه به خشک سالی‌ها و سرمازدگی‌ها این حوزه دچاربحران شده است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه به همت دامداران گنابادی در روز بالغ بر 220 تن شیر در گناباد و بجستان تولید می‌‌شود، افزود: از دولت و وزارت جهاد کشاورزی خواسته‌ایم که در خرید نهاده‌های دامی و تسهیلات کم‌بهره، درازمدت به کشاورزان کمک کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *