تهمت‌ها دور از انصاف است

فرماندار مشهد گفت: نباید اساس انتخابات را به این دلیل که رای نیاورده‌اند، زیر سوال ببرند این منصفانه نیست و ظلم در حق مردم است.

مشهد محمد رحیم نوروزیان در دومین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس با تبریک پیروزی بزرگ ملت ایران درانتخابات گفت :مردم ایران به تعبیر مقام معظم رهبری به رغم دسیسه‌ها و توطئه‌های طراحی شده توسط دشمنان پیروز صحنه انتخابات هستند.
معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به شور و هیجان تبلیغات انتخاباتی گفت :ما شاهد بودیم به رغم شدت رقابت‌ها مردم با درک بسیار بالا به دشمنان و بدخواهان اجازه و فرصت عرض اندام ندارند تصریح کرد: دشمنان بیکار نبودند برای دو قطبی کردن فضا و سواستفاده از آن تلاش می‌کردند ما در مشهد شاهد آن بودیم که برخی ستادهای انتخاباتی هم را متهم می‌کردند که بنرهای پاره شده کار ستاد رقیب است در حالیکه دستگاههای امنیتی در این رابطه افرادی را دستگیر کردند که از خارج کشور خط دهی شده بودند تا این کارها را بکنند و مردم را به جان هم بیندازند و درگیری ایجاد کنند.
معاون استاندار و فرماندار مشهد ضمن تشکر از زحمات هیئت‌های اجرایی ، نظارت ، بازرسی ، بخشداران و همکاران در فرمانداری مشهد از مساعدت همه دستگاه‌های انتظامی‌وامنیتی و دستگاه قضایی و ادارات و سازمانها و شهرداری و شورای شهر در همکاری مناسب برای برگزاری شایسته انتخابات تشکر کرد و اظهار داشت :
دو موضوع در این دوره از انتخابات هماهنگ در فضای کل کشور مطرح شد یکی تاخیر در شروع برگزاری انتخابات و دیگری کمبود برگه تعرفه در روز رای گیری که به دلیل اطلاعات نادرست چنین تحلیل شد که این کار سازماندهی شده بوده برای رای نیاوردن یک نامزد خاص واین جای تعجب دارد به فرض اینکه چنین ساماندهی شده باشد چطور و با چه فرمولی این کار بر روی آرای یک نامزد خاص تاثیر می‌گذارد.
معاون استاندار و فرماندار مشهد با نادرست دانستن چنین نظر و تحلیلی به تشریح فرایند انتخابات در مشهد اشاره بیان کرد: هرچند ما مثل همه دوره‌های انتخابات منکر وجود مشکلات معمولی نیستیم ولی انتخابات در کمال صحت و درستی انجام شده و طرح اتهامات و تهمت‌ها دور از انصاف است . یقینا کسانی که اتهام می‌زنند باید فردای قیامت پاسخ دهند ما پیش‌بینی کرده بودیم که مشارکت مردم بالاست ، 260شعبه اخذ رای را به مجموع شعب دوره‌های گذشته افزودیم و یک ناحیه نیز به نواحی انتخابات اضافه کردیم و حدود دو میلیون و دویست‌هزار برگه تعرفه پیش بینی کرده و دریافت کردیم به طوری‌که در پایان رای گیری همه شعب ما برگه تعرفه اضافی داشتند و اینها در صورت جلسات ثبت و ضبط است لذا چنانچه ابهامی‌است از ما سوال کنند به عنوان مجری انتخابات پاسخ دهیم این فضاسازی ظلم است.
وی افزود: فرایند انتخابات شامل 25 فرایند است که دو فرایند مهم رای گیری و شمارش آرا به صورت دستی صورت گرفته که در سیستم دستی حتما خطا و اشتباه وجود دارد وکسی هم منکر آن نیست ولی تقلب و دستکاری آرا امکان ندارد ضمن اینکه ما در این دوره بیشتر از هر دوره‌ای به توجیه و آموزش نیروها ی اجرایی انتخابات هم توجه کردیم.

معاون استاندار و فرماندار مشهد تاکید کرد: شیرینی این پیروزی را نباید در کام مردم تلخ کنیم و در دامی‌که ضد انقلاب برای ما پهن کرده بیافتیم. در بررسی شکایت‌ها از سوی برخی کاندیداهای شورای شهر با نظر هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی‌شهر تعداد 30 صندوق به صورت تصادفی و بالغ بر 40هزار برگه رای باز شمارش شد که هیچ تغییری در رتبه افراد ایجاد نشد.
رییس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان مشهد ضمن تشکر از آنهایی که به نتایج اعتراض داشتند ولی بر اساس قانون حرکت کردند تصریح کرد :هیچ حادثه‌ای که متفاوت از روند معمول انتخابات باشد نداشتیم و نباید زحمات ناظرین شورای محترم نگهبان و ناظرین شوراها و عوامل اجرایی را زیر سوال برد . بدیهی است احیانا اگر تخلفی هم بوده از طریق مراجع قضایی باید رسیدگی شود.
وی در پایان گفت :بنده از کسانی که اتهام زده و متهم می‌کنند گلایه‌ای ندارم و این آیه شریفه قرآن را به آنها هدیه می‌کنم “یا ایها الذین آمنوا اتقو الله و قولوا قولا سدیدا “

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *