تاکید بر صدور کد تور برای گردشگران خارجی

دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفر خراسان رضوی بر لزوم صدور ‘کد تور' برای گردشگران خارجی تاکید و بیان کرد: این اقدام ساماندهی ورود و خروج گردشگران و رفع بسیاری از مشکلات در زمینه هماهنگی و نظارت بر این سفرها را در پی دارد.

حسین زارع صفت افزود: کد تور یا همان کد شناسایی برای گردشگران خارجی از جمله الزامات و نیازهایی است که باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد. این اقدام نیازمند هماهنگی فراملی است.

وی ادامه داد: صدور کد تور باید از مبدا و قبل از صدور روادید انجام شود و درست به دلیل ضرورت و نیاز به هماهنگیهای فرا استانی در این زمینه پیگیر موضوع از سطح ملی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی همچنین گفت: تابستان امسال کمیته ویژه رفاه زائران خارجی با مسئولیت استانداری و دبیری این اداره کل در استان تشکیل می شود. پیش از این کمیته امنیتی، رفاهی و خدمات زائران خارجی در استان فعال بود که به دلیل اهمیت امور رفاهی و اقامتی این بخش به صورت مجزا و کمیته مستقل آغاز بکار می کند.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت خدمات مربوط به زائران و گردشگران خارجی، ایجاد هماهنگیهای لازم میان دستگاهها و مباحث هماهنگیهای ورود و خروج این گردشگران و مسائل مربوط به آنان از محورهای کاری در این کمیته است.

زارع صفت ادامه داد: خراسان رضوی سالانه میزبان حدود سه میلیون مسافر خارجی است. ساماندهی ورود و خروج این گردشگران، امکان پیگیری و کنترل محل اقامت و حضور آنان نه تنها در تامین امنیت این قشر موثر و مورد نیاز است بلکه موجب ساماندهی ارائه خدمات و نیز ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات به آنان نیز می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *