آیت‌الله، یک قرآن‌پژوه بود

تندیس مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور محسن هاشمی رفسنجانی و مسئولان استانی و شهری در مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رونمایی و این مجتمع نیز به نام ایشان ثبت شد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رفسنجانی عصر روز پنج‌شنبه در مراسم رونمایی از تندیس مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که به نام ایشان ثبت شد، تصریح کرد: امیدواریم سیاست‌های اعتدالی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آینده تداوم یابد و شاهد رشد ایران در تمامی زمینه‌ها باشیم و راه ایشان بین جوانان ادامه پیدا کند، نه فقط نامشان.

وی اظهار کرد: مبارزه برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و ادامه فعالیت برای تثبیت انقلاب اسلامی و حرکت در جهت رفاه و توسعه کشور از سوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بر همگان روشن است.

فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: ایشان 60 سال فعالیت سیاسی، انقلابی و فرهنگی در این کشور داشتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی و تامین رفاه مردم تلاش بسیار کردند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه دغدغه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ابتدا رفاه مردم بوده است، بیان کرد: ایشان اولین فعالیت فرهنگی خود را در سال 1346 با راه اندازی بنیاد رفاه در تهران انجام دادند؛ دغدغه ایشان رساندن مردم به رفاه از طریق توسعه و اشتغال بود.

وی اظهار کرد: از پدر بنده به‌عنوان یک قرآن‌پژوه یاد کنید، ضمن اینکه فرد سیاسی اجتماعی بود و دغدغه اسلام انقلابی و اسلام اعتدالی را داشت.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامیبا اشاره به اینکه پدر بنده با گذاشتن 53 جلد کتاب راهنما و تفسیر قرآن این دیار را ترک کرد، افزود: آشنایان نقل می‌کنند پدرم به خوابشان آمده و تقاضا کرده که آثار قرآنی‌شان را در اختیار فرهیختگان و قرآن پژوهان کشور قرار گیرد؛ با وجود اینکه کتاب‌های ایشان به چاپ رسیده است، اما او همچنان نگران است.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 22جلد کتاب قرآنی با نام «کلید قرآن» را طی سال‌هایی که  در زندانی سپری کردند، آماده کرده و به مادرم می‌دادند که از زندان بیرون بیاورند و در اواخر انقلاب که ایشان آزاد شدند، همچنان از فعالیت قرانی خود دست نکشیدند.

عباس شیخ الاسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: امروز از تندیس مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی  مشهد رونمایی و این مجتمع نیز به نام ایشان ثبت خواهد شد.

وی افزود: تندیس مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابعاد یک متر و 30 سانتیمتر در یک متر و 10 سانتی متر توسط یکی از هنرمندان به نام مشهدی به مدت یک ماه ساخته شد که جنس آن از بتن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی  با اشاره به مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، عنوان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت 55 هزار و 200 مترمربع با اعتبار 22 میلیارد ریال ساخته شده و دارای ظرفیت یک هزار و 100 نفر است.

شیخ الاسلامی اضافه کرد: مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد شامل سالن آمفی تئاتر، سالن پذیرایی، مسجد و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *