آب ما را خواهد برد

امسال انگار تابستان کمی زودتر بلیط آمدنش را گرفته‌است و قلدری روزهای آخر بهار را هم ازآن خودش کرده است. گرمای هوا نشان می‌دهد تابستان از وسط آخرین ماه شروع شده‌است و همه را غافلگیر کرده‌است. طبق اعلام سازمان هوشناسی، دمای هوا در برخی از شهرهای استان به 40درجه نیز رسیده‌است و احتمالا روند افزایشی تا چهارشنبه ادامه دارد. این یعنی باید منتظر یک فصل داغ باشیم.

از طرفی کرمای هوا، خانواده‌ها را از خانه بیرون می‌کشد و دامن طبیعت مخصوصا کنار آب‌ها جای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و فرار از گرما است.

این موضوع در کنار زیبایی‌هایی که دارد اما خطراتی نیز به‌همراه دارد که هرساله آثار آن‌ را در صفحه حوادث روزنامه‌ها می‌خوانیم. همان‌طور که زمستان، قربانیان خود را خفه می‌کند، تابستان هم از روش غرق کردن استفاده می‌کند. البته نتیجه همه این اتفاقات تلخ، بی‌احتیاطی خود انسان و بی‌توجهی به هشدارها است.

 

به تابلوهای هشداردهنده توجه کنید

با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و علاقه خانواده ها برای تفریح در محدوده رودخانه ها و سدهای استان خراسان رضوی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و امکان استفاده شهروندان و زائران محترم از مواهب طبیعی، از هموطنان عزیز تقاضا داریم از تردد، نزدیک شدن و اتراق در محدوده حریم رودخانه ها و دریاچه سدهای استان برای تفریح و داخل شدن در آب تحت هر عنوانی، جداً پرهیز کرده و به تابلوهای هشداردهنده توجه کنند.

“محمد دانش” افزود: نزدیک شدن به آب دریاچه سدها و رودخانه ها برای ماهی‎گیری و استفاده از قایق، تیوپ و شنا کردن اکیداً ممنوع‎ بوده و افراد خاطی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

وی ضمن اشاره به اینکه در صورت هر گونه حادثه پیش آمده برای افراد، عواقب آن به عهده خود شخص می باشد خاطر نشان کرد: به والدین گرامی توصیه می کنیم تحت هیچ شرایطی به فرزندان خود اجازه تردد در مکان های یاد شده را نداده و برای تفریح از مکان‎های مطمئن استفاده کنند.

 

گزارشی از سرویس ویژه اتفاقیه

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *