440میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:حذف 60 نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان نیازمند تامین 440 میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، علیرضا خجسته افزود: رفع نواقص موجود در این راه‌ها در درازمدت و در صورت تامین اعتبارات امکان پذیر است و باید به این نکته توجه داشت که برخی ازنقاط حادثه ساز ممکن است در آینده به وجود آید .
وی گفت: تاکنون 60 نقطه پر تصادف و حادثه خیز و 87 نقطه دارای تصادف دراین استان شناسایی شده اند که بیشترین فراوانی آنها با توجه به حجم بالای تردد، در محورهای مشهد- نیشابور- سبزوار، مشهد- قوچان، مشهد- گناباد و مشهد- تربت جام قرار دارد.
خجسته افزود: به عنوان مثال آزادراه سبزوار-نیشابور یک محور استاندارد است اما نقاط حادثه خیز آن نه بواسطه ضعف در طراحی و مهندسی محور بلکه به دلیل رفتار انسانی کاربران و ضعف فرهنگ ترافیک بوجود می‌آید.
وی گفت:در حالی که 70 درصد تصادفات عامل انسانی دارد ، فقط 15درصد از سوانح جاده ای به دلیل عواملی همچون طراحی و نواقص هندسی جاده‌ها رخ می‌دهد و فعالیت راهداری نیزدر جهت اصلاح این نواقص است .
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در حال حاضر برای آشکار سازی این نقاط عملیات کم هزینه و زودبازده در دستور کار قرار دارد و تا کنون از مجموع 147 نقطه پر تصادف و دارای تصادف، 67 نقطه آشکار سازی شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *