25هزار و 174میلیارد ریال برای شهرداری‌های استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: طی سال‌های 92 تا 95 جمعا مبلغ 25 هزار و 174 میلیارد ریال بصورت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای، هزینه ای، کمک‌های نقدی و یارانه خرید ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.
سیدجواد حسینی در حاشیه همایش آموزشی و توجیهی اعضای شعب اخذ رای، نمایندگان فرمانداران و بخشداران استان، با بیان این مطلب افزود: از این میزان مبلغ 11 هزار و 793 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه (مالیات بر ارزش افزوده)، سه هزار و 240 میلیارد ریال از اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دو هزار و 166 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، یک هزار و 646 میلیارد ریال در قالب اعتبارات ملی، پنج هزار و 914 میلیارد ریال به صورت کمک‌های نقدی و از محل اعتبارات ماده 23 قانون نحوه رسیدگی به جرائم رانندگی مبلغ 414 میلیارد ریال برای شهرداری‌های استان در نظر گرفته شده است.

11هزار و 334میلیارد ریال سهم شهرداری مشهد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از مبلغ 25 هزار و 174 میلیارد ریال در طول 4 سال گذشته فقط مبلغ 11 هزار و 334 میلیارد ریال در قالب اعتبارات ملی و استانی بصورت تملک دارایی سرمایه‌ای و هزینه‌ای به شهرداری مشهد پرداخت گردیده است. در شهر مقدس مشهد بخشی از اعتبارات مورد اشاره در ارتباط با پروژه قطار شهری و ساماندهی حاشیه شهر هزینه شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: البته در حاشیه شهر علاوه بر اعتبارات مذکور خدمات شایان توجهی در زمینه‌های مختلف عمرانی در طول این 4 سال ارائه شده که از جمله می‌توان به اجرای شبکه‌های جمع آوری فاضلاب به طول 110 کیلومتر در پهنه‌های مختلف حاشیه شهر و با اعتبار 400 میلیارد ریال، اصلاح و توسعه شبکه آب، اجرای خط انتقال در محدوده شهرک‌های حاشیه شهر و حفر چاه‌های جدید و شروع عملیات تصفیه خانه پرکند آباد و … که در مجموع از سوی شرکت آبفای مشهد بیش از 2880 میلیارد ریال در سه سال اخیر در حاشیه شهر هزینه شده اشاره کرد.

85میلیارد ریال برای کشف رود
حسینی، از بازگشایی و ساماندهی رودخانه کشف رود (مسیل‌های اصلی و فرعی) به طول 100 کیلومتر و با اعتبار بیش از 85 میلیارد ریال و همچنین مطالعه تصفیه خانه لوکال برای تصفیه جریانات آلوده به کشف رود، تعمیر نماز خانه‌ها و مدارس و هوشمند سازی، آسفالت و …. در حاشیه با اعتبار 230 میلیارد ریال توسط آموزش و پرورش به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد.
وی افزود: در همین مدت تعداد 53 روستا در پهنه‌های مختلف حاشیه آبرسانی شده که 119 کیلومتر لوله گذاری و خط انتقال و 29 چاه حفر و 2000 متر مکعب مخازن آب شرب با اعتبار بیش از 118 میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طی چهار سال گذشته چهار پست 132 کیلو ولت و یک پست 400 ایجاد شده و اصلاح شبکه و تاسیسات فرسوده برق و تعویض شبکه هوایی مسی با کابل خودنگهدار کلا با اعتبار بیش از 500 میلیارد ریال نصب و راه اندازی تلفن ثابت و ADSL و تاسیسات همراه اول توسط مخابرات با اعتبار بیش از 780 میلیارد ریال، احداث 21 مدرسه با 189 کلاس و زیربنای 24839 متر مربع و با اعتبار بیش از 250 میلیارد ریال توسط نوسازی مدارس به گونه‌ای که بسیاری از مدارس 3 شیفته به 2 و 1 شیفت تبدیل شد، گازرسانی به 83 روستا و احداث 40 کیلومتر خط انتقال و 72 کیلومتر رینگ جنوبی تقویتی و گازرسانی به 21 شهرک مستقر در حاشیه و اصلاح و تقویت 200 کیلومتر شبکه شهر مشهد جهت فراهم شدن امکان گازرسانی مناسبتر به حاشیه شهر توسط شرکت گاز و جمعاً با اعتبار بیش از 829 میلیارد ریال، انجام شده است.

تحت پوشش قرار گرفتن 15هزار نفر برای بازتوانی
حسینی اظهار داشت: علاوه بر این خدمات، با تأکید بر رویکرد اجتماعی 120 تشکل غیردولتی در این مناطق برای خدمت رسانی به قشر محروم فعال شد که یکی از خدمات آنها تحت پوشش قرار دادن 15 هزار نفر جهت بازتوانی آنها است.
وی گفت: ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دو هزار خانوار، راه اندازی باشگاه کشاورزان در 31 روستای حاشیه شهر، جذب زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌های صنایع دستی، راه اندازی 4 مرکز جامع پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، مراکز مداخله در طلاق، مراکز بین راهی کارتن خوابها و ایجاد 143 مدرسه عاری از خطر در حاشیه شهر مشهد از دیگر خدمات ارائه شده از سوی دولت یازدهم است.
جذب 19هزار نیرو در حوزه سلامت
حسینی تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی بیمارستان شرق مشهد (610 تختخوابی)، جنوب مشهد (هزار تختخوابی)، بیمارستان جدید‌هاشمی‌نژاد (320 تختخوابی)، بیمارستان 500 تختخوابی غرب و تدوین هفت برنامه برای ارتقاء سلامت حاشیه نشینان و جذب 19 هزار نیرو در حوزه سلامت از جمله خدمات بی‌نظیر دولت یازدهم می‌باشد.
وی خاطر نشان کرد: 41 درصد مردم مناطق حاشیه شهر مشهد تحت پوشش و حمایت خدمات بهزیستی و 80درصد تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار گرفته‌اند و آموزش‌های تخصصی و حرفه آموزی نیز به میزان بیش از 30هزار نفر ساعت برای ساکنان این مناطق افزایش یافته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *