شاغلان استان از مرز 1میلیون و 940هزار نفر گذشت

استاندار خراسان رضوی گفت: با ایجاد بیش از 100 هزار فرصت شغلی جدید، عدد شاغلان استان از مرز یک میلیون و 940 هزار نفر عبور کرد.

علی رضا رشیدیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: یکی از افتخارات دولت یازدهم، ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در این دوره است.
وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با جدیت تمام برای اجرای این سیاست‌ها تلاش کرد و طی این مدت به توفیقات چشمگیری دست یافت.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که همزمان با ابلاغ سیاست‌ها، جلسات آن به صورت مستمر برگزار شد، گفت: در سال 94 توانستیم به ایجاد 36 هزار فرصت شغلی دست یابیم.
رشیدیان ادامه داد: به مدد همراهی تمامی‌دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های خصوصی، عمومی، بانک‌ها و مردم،  با ایجاد بیش از 100 هزار فرصت شغلی جدید، عدد شاغلان استان از مرز یک میلیون و 940 هزار نفر عبور کرد.
وی با تاکید بر لزوم بسیج امکانات برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان طی سال جاری، خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردها، تعداد متقاضیان کار در سال جدید 320 هزار نفر خواهد بود که باید با شناخت مزیت‌ها، ظرفیت‌های انسانی، توانمندی و کشش بازار،  برای رفع بیکاری تلاش کنیم.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته در حوزه ی اقتصاد مقاومتی استان با برگزاری 51 جلسه که 11 مورد  آن با حضور مقامات کشوری بوده، از جمله استان‌های پیشرو در پیگیری مطالبات و مصوبات بخش خصوصی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: امضا 23 تفاهم نامه با شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات به منظور توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه IT  و ICT و در قالب طرح تکاپو با سرمایه گذاری 320 میلیارد تومان و قابلیت اشتغالزایی نزدیک به 4 هزار نفر در استان از جمله اقدامات در راستای ایجاد اشتغال است.
رشیدیان افزود: در سال جاری و 6 ماهه ی ابتدای سال 97، در حوزه ی صنعت و معدن 15 پروژه با 10500 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 8489  به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان این که 291 پروژه گردشگری و زیر ساخت مرتبط با 5800 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 7006 نفر افتتاح می‌شود؛ ادامه داد: همچنین بهره برداری از  11 پروژه کشاورزی  با 997 میلیارد تومان سرمایه گذاری و  پیش بینی اشتغال مستقیم 5650 نفر در همین مدت آغاز می‌شود.
رشیدیان گفت: پیش بینی می‌شود در مجموع طی 1.5 سال آینده در حوزه ی صنعت و معدن، گردشگری و زیر ساخت‌های مرتبط، کشاورزی و طرح تکاپو، در مجموع 66 هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *