ایران نباید هزینه ضعف اسلام آباد را بپردازد

نماینده تربت جام  و تایباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران نمی تواند منتظر بماند و شاهد اقدامات تروریستی بر علیه خود باشد، گفت: ایران نباید هزینه ضعف حاکمیت اسلام آباد را بپردازد .

جلیل رحیمی جهان‌آبادی ضمن ابراز تاسف از شهادت مرزبانان ایران در نقطه صفرمرزی با پاکستان افزود: جمهوری اسلامی توانایی خوبی در برقراری امنیت و شرایط داخلی ایران دارد اما در پشت مرزهای ایران و در کشورپاکستان به دلیل ناتوانی اسلام آباد در برقراری امنیت شاهد فعالیت گروه‌های تروریستی هستیم.

وی با بیان این که فعالیت‌های تروریستی در خاک پاکستان گاه و بی‌گاه منجر به لطمه خوردن امنیت ایران شده است،گفت: طبق قوانین بین الملل ،علیه هرکشوری که توانایی تامین امنیت مرزی نداشته باشد می‌ توان در شورای امنیت سازمان ملل طرح شکایت کرده و حق انجام عملیات پلیسی بر علیه تهدیدات امنیتی محفوظ است.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: اسلام آباد برخلاف برخورداری از بمب اتمی و ارتش منسجم مقتدر ، از برقراری امنیت و آرامش در برخی ایالت های پاکستان ناتوان ظاهر شده است.

وی گفت: ایران تاکنون خون بهای سنگینی در برخورد با اقدامات تروریستی طراحی شده در پاکستان و اشرار پرداخت کرده است و ما در مورد امنیت کشورمان دیگر نمی توانیم منتظر بمانیم.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طبق قوانین بین المللی تحت عنوان حق دفاع مشروع ایران می تواند از خود در مقابل  حملات تروریستی دفاع کرده و دست به عملیات نظامی بزند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *