لیست شورای شهر تا 48 ساعت آینده اعلام می شود

امیر اقتناعی در گفت و گو با خبرنگار اتفاقیه، گفت: در حال حاضر در مرحله ای هستیم که طی 48 ساعت آینده باید از بین 41 نفر به تصمیم گیری نهایی برسیم و لیست شورای اصلاح طلبان استان را اعلام نماییم.

دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی ایران – خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس مکانیزمی که در فروردین ماه طراحی شد و به تصویب شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی رسید، گفت: به تمامی افرادی که در انتخابات شورای شهر مشهد ثبت نام کردند، طی فراخوانی اعلام  کردیم؛ چنانچه تمایل دارند در مراحل رسیدن به لیست اصلاح طلبان حضور داشته باشند، با تکمیل فرم های در نظر گرفته شده، ثبت نام کرده و در این فرآیند شرکت کنند. در نهایت اگر امتیازات لازم را بر اساس شاخص های مدنظر جریان اصلاحات کسب کنند در لیست قرار بگیرند و در غیر این صورت هم همراه و یاور جریان اصلاحات باشند.

وی افزود: در کمتر از یک هفته حدود 100 نفر برای شرکت در این پروسه ثبت نام کردند. در آغاز شاخص هایی از سوی تهران به شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی ابلاغ شد که آن ملاک ها را بر اساس شرایط استان و مشهد بومی سازی کردیم.

او با اشاره به شاخص های لازم برای انتخاب کاندیداها گفت: بر اساس این شاخص ها، امتیاز گذاری برای کاندیداها صورت گرفت و در مرحله اول غربالگری، 62 نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند و این تعداد به صحن علنی شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در صحن علنی به تعدادی از لیست 62 نفر، رای داده شد و 41 نفر به مرحله بعدی راه پیدا کردند، گفت: در هفته گذشته این 41 نفر، به معرفی خود در صحن علنی شورای اصلاح طلبان پرداختند و برنامه هایشان را برای اداره شهر مشهد ارائه کردند، تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله ای هستیم که طی 48 ساعت آینده باید از بین 41 نفر به تصمیم گیری نهایی برسیم و لیست شورای اصلاح طلبان استان را اعلام نماییم.

نایب رییس شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی گفت: طی چند ماه گذشته، جلسات متعددی با گروه های حامی دولت و اصولگرایان معتدل در سطح مشهد و استان داشتیم و بر اساس این مذاکرات تا این لحظه، امید داریم لیست مشترک با این گروه های سیاسی ارائه شود.

وی در خصوص احتمال ائتلاف با جبهه پیروان خط امام و رهبری، اظهار کرد: اینکه جبهه پیروان تا چه اندازه با این ائتلاف همراهی کنند بستگی به تصمیم آنها دارد. اما آنچه که در این مذاکرات صورت پذیرفت این بود که اصلاح طلبان با توجه به شرایط خاص مشهد و وضعیت اسفبار مدیریت شهری، نهایت تدبیر را به خرج داده و بسیاری از خواسته های حداکثری شان را تعدیل کردند.

اقتناعی افزود: این ائتلاف برای نجات شهر مشهد است که انشاءالله  منجر به نشاط و پویایی شهر هم می شود. از نظر ما باب مذاکره در این موضوع تاکنون بسته نبوده و طی ساعات آینده نیز بسته نخواهد بود. لذا کماکان امیدواریم دوستان گروه های طرف مذاکره، تدابیر لازم را به کار گیرند تا بتوانند در تحقق شعار نجات مشهد که بارها نیز بر زبان راندند، یاری رسان ما بوده و بر آن جامه عمل بپوشانند.

نایب رییس شورای اصلاح طلبان خراسان رضوی، در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه این ائتلاف عملی نگردد، در نهایت امر، مجموعه اصلاح طلبان در پیشگاه خداوند، وجدان خود و مردم شریف مشهد سربلند بوده، چرا که از هیچ کوششی برای تحقق این ائتلاف دریغ نورزیده و نهایت همّ خود در انجام این وظیفه را به کار بستند. امیدواریم در نهایت آنچه اتفاق می افتد به صلاح و خیر مردم شهر امام مهربانی ها نزدیک باشد.

 

گزارشی از سیدمهرداد امیرکلالی

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *