میثاقیان: در حال مُردن بودم

تیم فوتبال سیاه جامگان خراسان با برتری مقابل پرسپولیس تهران در ورزشگاه ثامن مشهد جواز بقاء در لیگ برتر باشگاه‌های کشور را کسب کرد.

در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، تیم سیاه جامگان مشهد در دیداری سرنوشت ساز در ورزشگاه ثامن از پرسپولیس میزبانی کرد که این دیدار با برتری یک بر صفر میزبان به اتمام رسید.

سرمربی پرسپولیس که تیمش روز دوشنبه در دیداری حساس از لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الوحده امارات می رود در بازی روز پنج‌شنبه گذشته به اکثر بازیکنان اصلی خود استراحت داد و با ترکیبی از نفرات جوان و ذخیره به میدان رفت.

 

3 امتیاز ضروری برای بقا!

سیاه جامگان که برای بقاء در لیگ برتر نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز داشت، این دیدار را تهاجمی آغاز کرد، اما با گذشت زمان پرسپولیس بر روند بازی تسلط بیشتری پیدا کرد.

در نیمه نخست این دیدار اتفاق خاصی رخ نداد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفته تا تمرکز خود را به نیمه دوم معطوف کنند.

در آغاز نیمه دوم، برانکو دو تغییر در تیمش ایجاد کرد و «مهدی طارمی» و «کمال کامیابی نیا» را به میدان فرستاد، اما این سیاه جامگان بود که به هدفش رسید.

در دقیقه 48 «روح اله سیف الهی» مهاجم خوش تکنیک سیاه جامگان که سابقه حضور در پرسپولیس را نیز دارد با ضربه آزاد تماشایی گل نخست را به ثمر رساند تا هواداران مشهدی غرق در شادی شوند.

در دقایق طولانی باقی مانده بازیکنان سیاه جامگان با انگیزه بالا از دروازه خود محافظت کرده و با کسب این پیروزی ارزشمند و 30 امتیاز در لیگ برتر باشگاه‌های ایران باقی ماندند.

پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ برتر نیز چهارمین شکست فصل را تجربه کرد و با 66 امتیاز به کار در شانزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران پایان داد.

سیاه جامگان فصل گذشته نیز با برتری مقابل ملوان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر موفق به بقا شده بود و در هفته پایانی رقابت های فصل جاری نیز دوباره موفق شد جایگاه خود را در این مسابقات حفظ نماید.

 

بدون همدلی در لیگ نمی‌ماندیم

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان پس از ماندن تیمش در لیگ برتر گفت: اگر گذشت و همدلی در تیم ما نبود، ممکن نبود در لیگ بمانیم.

«اکبر میثاقیان» ادامه داد: در این بازی موقعیت‌های ما نسبت به تیم حریف خیلی کمتر بود. واقعاً امام رضا (ع) به ما کمک کرد و مردم هم خیلی خوب بودند و من را یاد ابومسلم انداختند. هواداران همدل بودند و به خوبی از تیم حمایت کردند و بچه‌های ما هم خودشان را فدای تیم و مردم کردند. دم بازیکنان گرم و اصلاً نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم و دهنم نمی‌چرخد چه کلماتی بگویم. باورم نمی‌شود تیمم در لیگ برتر مانده است. این اتفاق به خاطر دعای مردم و دعای خانواده آقای عباسی است که در این شرایط از جیبش برای فوتبال هزینه می‌کند. مردم، خانواده ما و بچه‌ها همه دعا کردند که در این شرایط ماندیم و خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد.

 

من هم هیجان‌زده هستم

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان خاطرنشان کرد: دو سه سال در این فوتبال یک مقدار اذیت شدم، اما امسال امام رضا (ع) کمک کرد و معجزه‌ای بود که تیمم ماند و مردم با خاطره خوش به خانه رفتند. من هم هیجان‌زده هستم، به نظرم جاودانه بازی کردیم. شاگردانم جانانه بازی کردند. بچه‌ها صبوری کردند و در این دو ماه تیم به‌هم ریخته بود و بازیکنان کمک کردند که بمانیم. غیرممکن بود تیم بماند، اما همه کمک کردند و ماندیم. وقتی تیم‌ها به مشهد می‌آیند و می‌روند، شور و شعف بین جوان‌ها به وجود می‌آید و این خیلی برای مشهدی‌ها خوب است. خود من دقیقه 90 در حال مُردن بودم و نفسم بنده آمده بود و بالا نمی‌آمد. دست و پای من سست شده بود و وضعیت سختی داشتیم. بچه‌ها هم در زمین بسیار نگران بودند.

میثاقیان در خصوص اینکه هواداران پرسپولیس هم تیم سیاه‌جامگان را تشویق می‌کردند و در نهایت تیم ماند و به نظرش چه باید کرد که این تیم فصل آینده کارش به روزهای آخر و دعا کردن نرسد، گفت: من موافقم که برنامه‌ریزی صورت بگیرد. خانواده عباسی که تنهایی نمی‌تواند تیم را بچرخاند و شاید امسال این اتفاق افتاد، اما شاید سال آینده این‌طور نمی‌شود. باید از ابتدای فصل برنامه‌ریزی شود و باشگاهداری هم باشد نه تیمداری. سیاه‌جامگان باید همه چیز داشته باشد و برنامه‌ریزی کند تا مثل این فصل و فصل گذشته نشود.

 

از هواداران انرژی و حس گرفتیم

وی افزود: شانسی شد که ماندیم و امام رضا (ع) کمک کرد. من دو ماه بودم و کار کردم، بچه‌ها رفاقت کردند و سر پول، رفت و آمد، پاداش، خوابگاه و… صبوری کردند تا بمانیم. ما در این هشت بازی فکر نمی‌کردیم بمانیم و در این بازی‌های فقط 10، 11 بازیکن داشتیم. ما بازیکن زیاد نداشتیم و همیشه دعا می‌کردیم که بازیکنان ما محروم یا مصدوم نشوند. ما باید پشتیبانی داشته باشیم تا بتوانیم تیم را بچرخانیم. ما قبلاً که ابومسلم بودیم، در روز بازی استقلال و پرسپولیس همه ورزشگاه هوادار ابومسلم بودند. پنج‌شنبه هم یاد 10 سال پیش افتادم که همه ورزشگاه عرق مشهدی داشتند و به عشق تیم شهر و استان خود به ورزشگاه آمدند. از هواداران انرژی و حس گرفتیم و با این حس توانستیم بمانیم.

میثاقیان در واکنش به طرح این مسئله که او استاد شکست دادن پرسپولیس است، اظهار کرد: نه، این‌طور نیست. پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های این فصل بود و شاید یکی نه، این تیم بهترین تیم 10، 20 سال اخیر بود. پرسپولیس با بازیکنان و مربیان خوب این فصل خوب عمل کرد. پرسپولیس، پرسپولیس است و در این تیم هرکسی بازی کند و حتی از رده نوجوانان هم در پرسپولیس بازی کنند، این تیم قدرت دارد. موقعی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کنید ترس دارید و این‌طور نیست که بازیکن جوان داشته باشد، ضعیف شود. من برای پرسپولیس احترام قائلم و جوانمردانه هم بازی کردند و خوشبختانه ما بردیم و خدا را شکر.

 

فوتبال عجیب و غریب است

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان در خصوص اینکه فشار زیادی را تحمل کرد و آیا با این وضعیت قصد دارد مربیگری را ادامه بدهد یا نه، تاکید کرد: همسر من گفته بود که اکبر از فوتبال خداحافظی کن و یک دور هم در ورزشگاه بزن تا مربیگری‌ات تمام شود. با این حال فوتبال عجیب و غریب است و این فوتبال از وجود ما تمام نمی‌شود. فشار زیادی روی من است و خانواده من هم واقعاً اسیر هستند. همسرم زنگ زده بود و می‌پرسید که اکبر زنده است یا مرده!

میثاقیان در خصوص اینکه چند فصل در لیگ دسته اول موفق نبود و بازگشت بزرگی به لیگ برتر داشت، گفت: این‌طور نیست که می‌گویید. من موفق بودم. من همیشه دوازدهم بودم، اما نیم‌فصل دوم اول می‌شدم. اصلاً معروف هستم به این ماجرا. ما پدیده را بستیم و کاری ندارم که چه تیمی بود، اما تیم را نهم تحویل گرفتیم و اول شدیم. در مس کرمان هم دوازدهم بودیم، اما به پلی‌آف آمدیم. خونه به خونه هم دهم بود و تیم دوم شد.

وی درباره اینکه آیا این موفقیت باعث بازگشت دوباره او به لیگ برتر و ماندگار شدنش در سیاه‌جامگان می‌شود، بیان داشت: خیلی سخت است.

 

گزارشی از مانی پویا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *