لزوم انطباق فعالیت خانه مسافرها با قانون

با حضور معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، جلسه بررسی مشکلات خانه مسافرها در مشهد، برگزار شد.
محمد حسن واحدی در این جلسه بر لزوم انطباق فعالیت خانه مسافرهای استان و شهر مشهد بر اساس قانون و دستورالعمل های ابلاغی تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به وجود بارگاه مطهر امام هشتم(علیه السلام) و به تبع آن حضور میلیونی زائر و مسافر در مشهد، انسجام مدیریت و نظارت بر عملکرد خانه مسافرها لازم الاجرا است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اهمیت حفظ جان و مال زائران اظهار داشت: امور مربوط به اسکان زائر باید به گونه ای هدایت گردد که متضمن حفظ بهداشت فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و … باشد.
واحدی گفت: با توجه به فراوانی خانه مسافر در شهر مشهد تماما باید برخوردار از شناسنامه بوده و بانک کاملی از اطلاعات این خانه ها توسط میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و شهرداری مشهد فراهم گردد.
وی تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی مزبور را عاملی موثر برای شناسایی و برخورد با واحدهای غیر مجاز دانست.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خانه مسافرها برخوردار از سند بالا دستی است ابلاغ به مالکان و رعایت مفاد آن توسط مالک لازم است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: بر اساس آمارهای بدست آمده، تاکنون 294 هزار نفر شب خواب در مشهد در قالب هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، کمپ حاصل شده است که این میزان باید تا افق 1404 به 400 هزار نفر شب خواب افزایش یابد.
واحدی در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت حاکم و غیر قابل انکار در مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: این امنیت باید به صورت مستند از مجرای رسانه به گوش تمام جهان رسانیده شود و در ادامه تصریح داشت: از این طریق می توان محتوای رسانه های معاند با ارزش های دینی و مذهبی را خنثی کرد.
وی در پایان بر افزایش نظارت و معرفی واحدهای غیر مجاز توسط تیم نظارتی میراث فرهنگی استان و مشهد تاکید و خواستار برگزاری جلسات مستمر تا حصول نتیجه شد.
خاطر نشان می گردد بر اساس دستور العمل ابلاغی توسط سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کمیته هماهنگی استانی خانه های مسافر با محوریت مدیر کل میراث فرهنگی راه اندازی شده و جلسات آن از این پس به صورت ماهیانه خواهد بود.
گفتنی است تاکنون حدود 500  مجوز برای فعالیت خانه مسافر در مشهد بر اساس دستورالعمل مربوطه صادر شده است.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *