اجرای سه طرح در حوزه حمایت از نخبگان کارآفرین در استان خراسان رضوی

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی، از اجرای سه طرح در راستای حمایت از نخبگان و ایده‌های جدید در حوزه کارآفرینی با همکاری بنیاد نخبگان استان خبر داد.
شکوه میرشاهی با اعلام این خبر گفت: با عنایت به اهدافی که استان در راستای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو دارد، سه طرح هم‌نت، اسباب بازی زیارت و برگزاری برنامه‌های استارتاپ‌ ویکند با مشارکت بنیاد نخبگان استان در دست بررسی و اجراست.
وی افزود: طرح هم‌نت محصولات استراتژیک خراسان رضوی با سرمایه گذاری 1500 میلیون ریال اعتبار در دست اجراست این رویداد کارآفرینی مخفف همکاری، مشکل‌گشایی، نوآوری و توانمندسازی، یک رویداد سه مرحله‌ای شامل ایده‌پردازی حول فرصت‌ها و چالش‌ها، آموزش، کارتیمی و شکل‌گیری هسته‌های کارآفرین به صورت مستقل یا زیر نظر سرمایه‌گذار است.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: این رویداد، فضایی را برای مواجهه با فرصت‌های واقعی کسب و کار، نیازها و چالشهای صنعت و بازار ایجاد کرده و با تشکیل تیمهای ایده‌پردازی و توسعه ایده توسط داوران و سرمایه‌گذاران در نهایت برای تیمهای برگزیده امکان شکل‌گیری هسته‌های کارآفرینی فراهم می‌گردد.
میرشاهی در ادامه در خصوص طرح دیگر این حوزه افزود با توجه به اینکه کشور ما درای حدود 17 میلیون کودک زیر 15 سال است و اغلب اسباب بازی ها که خوراک اصلی ذهن کودکان است، محتوای غربی را  ترویج می کند لزوم طراحی و تولید اسباب بازی های ایرانی با محتوای بومی و فرهنگ ایرانی و اسلامی بیش از پیش به نظر می‌رسد. شهر مشهد دارای پتانسیل بالایی در حوزه توریست زیارتی است بنابراین ایجاد فرصتی برای نخبگان کشور برای ورود به عرصه طراحی اسباب بازی‌های زیارتی امری حیاتی به نظر می‌رسد.لذا طرح اسباب بازی زیارت به عنوان طرح فرهنگی و همچنین اشتغال زا در دست بررسی و اجراست.
وی در ادامه معرفی طرح‌ها تصریح کرد: در سراسر دنیا طرح‌های استارتاپ ویکند به عنوان طرح‌هایی آموزشی-تجربی در حال اجراست که نقش عمده‌ای در ارائه و اجرای ایده‌های نو ایفا می‌کند در این برنامه‌ها شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند که این برنامه‌ها با همکاری استعدادهای برتر و مشارکت انجمن های علمی دانشگاه های استان برگزار خواهد شد.
منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *