طرح مولد پراکنده مقیاس کوچک تولید برق به بهره برداری رسید

با حضور استاندار خراسان رضوی و همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح مولد پراکنده مقیاس کوچک تولید برق به بهره برداری رسید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در مراسم افتتاح این طرح اظهار داشت: توان تولید برق این مولد، چهارمگا وات است که برای راه اندازی آن هفت میلیارد تومان هزینه شده و 25 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
وی با بیان این که تمام تجهیزات این طرح مولد، تولید داخل کشور است؛ افزود: از این طرح مولد، 15 مورد با توان تولید 100 مگا وات برق در استان در حال احداث است.
استاندار خراسان رضوی گفت: از مجموع این پروژه های در حال احداث، 9 فقره با توان 67 مگا وات برق، فعال و الباقی در حال تکمیل است.
گفتنی است؛ نیروگاه مقیاس کوچک (تولید همزمان برق و حرارت) مجموعه­ ای از دستگاه ­های تولید برق است که اتصال آن به شبکه توزیع امکان پذیر بوده و ظرفیت تولید آن در محل اتصال به شبکه از ۲۵ مگاوات بیشتر نباشد.
این دستگاه ها متشکل از یک موتور گازسوز به همراه یک مولد جهت تولید برق می باشند که انرژی مکانیکی تولید شده توسط موتور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.
راندمان بالای موتورهای گازسوز ، عمر مفید بالای مولدها، نیاز به فضای کم، رسیدن به مرحله بهره برداری در زمان اندک، بازگشت سرمایه در کمترین زمان ممکن نسبت به سایر پروژه ها و حفاظت از محیط زیست با ایجاد کمترین آلودگی، از جمله دلایلی است که نیروگاه های مقیاس کوچک و یا تولید پراکنده را از توجیه بسیار خوب فنی و اقتصادی برخوردار می سازد.
همچنین با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه ها و افزایش چشمگیر هزینه های برق مصرفی در صنایع تولیدی و مراکز تجاری و سیاستهای حمایتی دولت در ارائه تسهیلات و عقد قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۵ سال(قابل تمدید به دوره های ۵ ساله دیگر) جهت احداث مولد های مقیاس کوچک، این طرح را در یکی از بالاترین رتبه های جذب سرمایه گذاران خصوصی قرار داده است.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
1 پاسخ
  1. Rastrear Celular
    Rastrear Celular گفته:

    Rastreador de celular – Aplicativo de rastreamento oculto que registra localização, SMS, áudio de chamadas, WhatsApp, Facebook, foto, câmera, atividade de internet. Melhor para controle dos pais e monitoramento de funcionários. Rastrear Telefone Celular Grátis – Programa de Monitoramento Online. https://www.xtmove.com/pt/

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *