تعیین تکلیف 3هزار و 500میلیارد تومان از حساب‌های موسسه ثامن‌الحجج

سخنگوی قوه قضاییه و معاون اول این قوه در نشست خبری یکصد و دوازدهم خود درباره تخلفات انتخاباتی و مسایل روز قضایی توضیح داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای برای اولین بار در طول سالیانی که سخنگوی قوه قضاییه شد، نشست خبری فوق العاده گذاشت و رویه جلسات دوهفته یک بار را قطع کرد.

معاون اول قوه قضاییه در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت ولی عصر(عج) و روز سربازان گمنام، از خداوند توفیق روز افزون کارکنان وزارت اطلاعات را خواستار شد. وی سپس با اشاره به دلیل نشست فوق العاده امروز گفت: اول احتمال می‌دادم هفته آینده نباشم و مسایل این روزها زیاد است. گفتیم اگر هفته بعد نیایم و برای یک ماه دیگر بیاییم، ممکن است برخی از مسایل پاسخ داده نشود. دوم اینکه امیدواریم انتخابات پرشور و با شرکت حداکثری واجدان شرایط با سلامت و امنیت کامل برگزار شود. این انتخابات انشالله بر اقتدار، وحدت و انسجام ما بیافزاید.

تخلفات انتخاباتی پیگیری می‌شود

او گفت: در طول مدت انتخابات، در سراسر دادگستری‌های ما در کل کشور 196 پرونده تشکیل شده است که اینها بیشتر مربوط به شوراهاست. ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی هم بیش از 800 مورد به صورت تلفنی و حضوری، تذکراتی را به افراد مختلف، ستادها، نامزدها و هواداران آنها داده‌اند. از جمله به حدود 100 مورد از کسانی که در کانالها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، تذکر داده شده است. 57 مورد از این 100 مورد مربوط به جریانات اصولگرا بوده و بقیه مربوط به قضایای به قول امروزی‌ها اصلاح‌طلبان است. 18 مورد هم دعوت شده‌اند و به صورت حضوری به آنها مطالبی را یادآور شده‌اند که تخلف نکنند. از این تعداد، 8 مورد درباره اصولگراها بوده، 2 یا 3 مورد مربوط به افراد متفرقه و بقیه مربوط به جریانهای اصلاح طلب است.

3هزار و پانصد میلیارد تومان باقی‌مانده از ثامن‌الحجج

اژه‌ای توضیح داد: درباره پرونده موسسه ثامن الحجج، آخرین گزارش می‌گوید 1 میلیون و 244 فقره از حساب‌ها تعیین تکلیف شده و 9 هزار و 300 میلیارد تومان پرداخت شده. 3هزار و 500میلیارد تومان مانده که حدود 2هزار میلیارد از آن را تعهد کرده و زمان مشخص کرده‌اند و بقیه به تدریج انجام می‌شود. کسانی که تا 300 میلیون یا بالاتر حاضر به واگذاری شده‌اند، 35 میلیون تومان نقد گرفتند و بقیه را به صورت اقساط می‌گیرند. اموال شناسایی و کارشناسی شده و نهایتا ظرف دوهفته دیگر به مزایده گذاشته می‌شود.

توصیه به نامزدها، حرفهایی را نزنید که ……

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نباید در فضای انتخاباتی حرفهایی بزنیم که بعدا… مردم هم متوجه می‌شوند. پرونده 3 هزار میلیاردی دولت قبل برای ما فرقی نمی‌کرد. پرونده بانک سرمایه با بیش از 8 هزار میلیارد تومان معوقه برای 30 و چند نفر در این دولت باشد، فرقی برای ما نمی‌کند. افتخار قوه قضاییه است الان با آفتابه دزد برخورد نمی‌کند. با کسانی برخوردمی‌کند که از یک سرمایه دار 50 میلیارد می‌گیرند. 2 هزار و 4 هزار میلیارد معوقه بانکی دارند. نقل قول کردند اینها فساد نیست، معوقه است. ما گفتیم برخی معوقات را که تسهیلات آن طبق مقررات داده شده با مشکلات بازار و تحریم مواجه شده، را کمک می‌کنیم. این نه تنها تعقیب قضایی نمی‌شود، بلکه باید همه کمک شان کنند. اما کسانی با پارتی، پرداخت رشوه، اقدامات متقلبانه تسهیلات می‌گیرند و جای دیگر صرف می‌کنند بعد با وجود داشتن، پول بانک را نمی‌دهند، اینها قطعا فساد است. احیانا با زد و بند مدیرعامل بانکی را منصوب می‌کنند، اورا وامدار خود می‌کنند و بعد تخلف انجام می‌شود. در بانک سرمایه بروید ببیند چه کسانی منصوب شدند. برای رای آوری لازم نیست به هر حرفی متشبث شوند.

 

منبع: خبرآنلاین

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *