فعال شدن هیات‌های بازرسی در 31 استان

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و هواداران آنان باید براساس قانون عمل کنند.
وجه الله خدمتگزار در همایش هیات‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌های استان، در مشهد افزود: در صورتی که نامزدها یا طرفدارانشان خارج از چارچوب قانون عمل کنند، دستگاه‌های اجرایی و قضایی مکلف هستند نسبت به این تخلفات تذکرات لازم را داده و با آن برخورد کنند.
وی اظهار کرد: امانتداری از آرای مردم سرلوحه کار ماست و موظف هستیم امانتدار خوبی باشیم و در این راستا به گونه ای باید رفتار کنیم که مردم با مشارکت حداکثری پای صندوق‌ها حاضر شوند.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی مردمی است و میانگین مشارکت مردم در سرنوشت خود طی 34 انتخابات گذشته بیش از 62 درصد و در سطح قابل قبول می‌باشد.
خدمتگزار افزود: این امر بیانگر نقش مردم سالاری دینی است و مردم می‌دانند که مشارکت آنان موثر است و از این رو همواره در کنار دولتمردان و نظام بوده‌اند.
وی اظهار کرد: ما به عنوان مسئول و مجری بی‌طرف برگزاری انتخابات، مسئول امانت مردم، پاسداری، حفاظت و حراست از آرای تک تک آنان هستیم و در این راستا وظیفه‌ای بسیار حساس و سنگین داریم.
وی گفت: یکی از اقدامات خوب در وزارت کشور که در این دولت به خوبی انجام شده است، تسلط دست اندرکاران امر انتخابات به قوانین مربوط به انتخابات و برگزاری آزمون در پایان دوره‌های آموزشی مربوطه می‌باشد.
رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور افزود: هم‌اکنون هیات‌های بازرسی در 31 استان کشور تشکیل شده و احکام پنج عضو هر هیات استانی صادر شده است. در 21 استان مدیر کل مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی استان به عنوان رئیس هیات بازرسی انتخابات استان‌ها تعیین شده و در 10 استان هم معاونین استاندار این حکم را دریافت کرده‌اند.

۹۹ درصد شعب‌های اخذ رای تحت پوشش مخابراتی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: 99درصد شعبه‌های اخذ رای تحت پوشش مخابراتی قرار گرفته‌اند.

سید جواد حسینی در همایش سراسری هیات‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌های استان افزود: تا به امروز بیش از 80 جلسه، 200 مصوبه اجرایی برای تمهیدات انتخابات در نظر گرفته شده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده 4هزار و 700شعبه اخذ رای در سطح استان، 9هزار و 700صندوق ثابت و سیار 5هزار اقلام برای نیروی انسانی، 4هزار و 700 دستگاه رایانه و لپ‌تاپ، 75هزار نفر نیروی دست‌اندرکار برگزاری این انتخابات و 9میلیون تعرفه رای آماده شده است.
حسینی با بیان اینکه از پیروزی انقلاب تا به امروز 34 انتخابات برگزار شده است و در حال حاضر نیز انتخابات 35 و 36 در سطح ملی و محلی و منطقه‌ای را پیش رو داریم، تصریح کرد: برگزاری این دو انتخابات به صورت همزمان از یک سو کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد و در عین حال می‌توان گفت از منظر اجرایی دو انتخابات داریم که با دو قانون و هیات اجرایی و نظارت و زمان ثبت‌نام، دو زمان تبلیغات و طبیعی است که در اجرا می‌تواند با مشکلاتی همراه شود، با توجه به اینکه برگزاری انتخاباتی با صلابت را شاهد خواهیم بود، اما تنها کار هیات بازرسی در این روند سختی‌هایی را به دنبال دارد.

سیاست‌های 16گانه راهبرد انتخابات
وی عنوان کرد: کشور ما از نظر کمی در برگزاری انتخابات افتخارآمیز است. همان‌طور که از لحاظ کیفی نیز مشارکت حداکثری مردم را شاهد هستیم، چرا که 62درصد در سطح کشور و 64درصد میزان مشارکت مردم در خراسان بیشتر از میانگین کشوری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه براساس قانون مجری انتخابات وزارت کشور است، خاطرنشان کرد: طبق قانون هیات‌های اجرایی نیز شکل می‌گیرد که برای حسن اجرای انتخابات این هیات‌های بازرسی مشغول به فعالیت می‌شوند.
حسینی با اشاره به اینکه در 141 شهر در کل کشور و هشت شهرستان خراسان‌رضوی انتخابات شوراها تمام الکترونیکی خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های 16گانه راهبردی رهبری، شفافیت و مکانیزاسیون انتخابات است که سلامت، شفافیت، عدالت انتخابات را محقق می‌سازد، به این معنا که به سلامت بیشتر، دقت و سرعت آن کمک می‌کند.

دغدغه‌های برگزاری انتخابات الکترونیک
وی اضافه کرد: دراین میان، برگزاری انتخابات الکترونیکی مخالفانی را به دنبال دارد، کسانی که این دغدغه را داشتند که هکرها و سیستم‌هایی بتواند در روند این نوع انتخابات خلل ایجاد و همه نتوانند در انتخابات شرکت کنند و یا این انتخابات به کندی صورت گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تمام دغدغه ما در خراسان رضوی باید این باشد که بتوانیم دغدغه کسانی که الکترونیکی برگزار کردن انتخابات را دارند رفع شود و در این خصوص بتوانیم کارنامه روشنی در برگزاری انتخابات الکترونیکی داشته باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *