ایفای نقش موثر شبکه ی جامع دانشگاه های استان در پیشبرد علم، دانایی و تخصص استان

با حضور استاندار خراسان رضوی نخستین جلسه ی شبکه ی جامع دانشگاه های استان در سال جاری برگزار شد.
علی رضا رشیدیان در این جلسه بر لزوم ایفای نقش موثر شبکه ی جامع دانشگاه های استان در پیشبرد علم، دانایی و تخصص استان تاکید کرد.
وی افزود: می بایست با تقسیم کار، هماهنگی بیشتر . پوشش همه جانبه، از ظرفیت های علمی نیروهای دانشگاهی و تجهیزات  موجود، در راستای رفع نیازها و حل عالمانه ی چالش های استان، تلاش کنیم.
استاندار خراسان رضوی، ارتقا سطح علمی استان و حرکت در مسیر نقشه ی جامع علمی کشور یکی از مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.
رشیدیان با اشاره به ایجاد یکصد هزار شغل جدید در سال گذشته، گفت: در همین راستا در ابتدای سال جاری تفاهم نامه ی سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در حوزه ی ICT و IT با هدف توسعه ی اشتغال و کارآفرینی در استان، به امضا رسید.
وی تصریح کرد: امروز حدود 48 درصد از جوانان جویای کار استان، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که باید با ورود موثر و ایجاد اشتغال در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، باغداری و … این آمار را کاهش داد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر شهر هوشمند، خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید به این مهم توجه ویژه ای شده است.
رشیدیان با تشریح ظرفیت شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و شتاب دهنده، گفت: باید مسیر حرکت بر اساس مزیت های استان و اتصال پژوهش های در حال انجام به حوزه ی عمل و ایجاد اشتغال باشد.
وی تاکید کرد: پژوهش برای پژوهش کار پسندیده ای نیست بلکه باید پژوهش ها کاربردی باشد و بتوان از طریق آن، مشکلات مردم را برطرف کرد.
استاندار خراسان رضوی به برنامه ریزی برای برگزاری همایش بین المللی مکتب حقوقی اسلام با محوریت دانشگاه آزاد استان اشاره و تصریح کرد: این همایش علمی به دور از مسائل سیاسی و به صورت کارشناسانه خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد: این گردهمایی منجر به ایجاد ساختاری برای استفاده و هماهنگی بیشتر از حقوقدانان جهان اسلام شود آن هم در شرایطی که گروهک های تروریستی با حمایت کشورهای غربی، آمریکا و صهیونیست ها، سعی در مخدوش کردن چهره ی رحمانی و نورانی اسلام عزیز دارند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تمام تلاشمان آن است که بر مبنای قانون از مجموعه ظرفیت هایی که بستر فعالیت دانشجویان،استادان، تشکله ا و نشریات را به شکل ایجابی به وجود آورند، استفاده کنیم.
وی افزود:  این ظرفیت های ایجابی در دو محور اجرای مطلوب انتخابات و دوم مشارکت حداکثری و فرهنگ سازی قابلیت تحقق را دارا می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در بعد اجرایی، ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 67 قانون انتخابات شوراها تأکید دارد که کلیه دستگاه ها، نهادهای دولتی و عمومی باید امکانات، تجهیزات وهم نیروی انسانی خود را متناسب با نیازی که از سوی ستاد انتخابات اعلام می شود در اختیار قرار دهند.
حسینی تصریح کرد: در این زمینه دانشگاه ها از یک سو امکانات فناوری ، خودرو، مکان جهت برگزاری انتخابات را در حد مورد نیاز در اختیار ستادانتخابات استان قرار خواهند داد و از سوی دیگر با توجه به اینکه ماده 23 قانون انتخابات صدا و سیما را موظف می کند که جهت اطلاع رسانی و مشارکت حداکثری زمینه های لازم را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهد، دانشگاه ها با معرفی استادانی که می توانند در خصوص معیارهای انتخابات با شکوه و مشارکت حداکثری تخصص دارند به ستاد انتخابات  معرفی  تا  صدا و سیما از ظرفیت آنان در این راستا استفاده نماید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: از همین منظر دومین بحث ایجابی بر مبنای قانون انتخابات مطرح می شود که زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را میتوان فراهم ساخت.
حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات دارای کارکردهای مهمی چون افزایش وفاق ملی، استفاده از حق تعیین سرنوشت ، گردش مسالمت آمیز قدرت و افزایش قدرت درونی نظام و به ویژه بیمه شدن کشور در مقابل قدرتهای خارجی است، دانشگاه ها و همه صاحبنظران تمام تلاش خود را باید معطوف بسازند تا انتخابات با مشارکت حداکثری محقق گردد.
وی افزود: در همین راستا تبصره 4 الحاقی مصوب 85.6.11 دلالت می کند که استفاده از امکانات دولتی و عمومی مشروط به اخذ مجوز از مقامات ذیصلاح و پرداخت هزینه برابر برای تمامی نامزدها و طرفداران آنها بلامانع می باشد.
معاون استاندار  با تاکید بر اینکه  تمام دستگاه های دولتی و از جمله دانشگاه ها باید به شکل سلبی از برخی فعالیتها و اقدامات بر مبنای قانون جلوگیری نمایند، گفت:عدم استفاده از امکانات دولتی بر علیه جریان یا کاندیدای خاص، عدم اعلام نظر یا  حمایت از جریان یا کاندیدای خاص  و فعالیت کارکنان در ساعات اداری از جمله مواردی است   که بر اساس ظرفیت قانون باید به عنوان اقدامات سلبی مورد نظر روسای دانشگاه ها قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پایان افزود: باید تلاش کنیم با توجه به ظرفیت قانون همه ظرفیت های ایجابی را بکار گیریم و با توجه به موارد سلبی نیز از هر اقدام و عمل غیرقانونی پرهیز نمائیم.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *